Logica CMG (wm-data)

WM-data tar helhetsansvar för PaperPaks affärssystem

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2006 09:14 CEST

WM-data har tecknat ett treårigt driftavtal med PaperPak. Inom ramen för avtalet kommer WM-data att ta ett helhetsansvar för drift, support och utveckling av PaperPaks verksamhetskritiska affärssystem.

I PaperPaks verksamhet arbetar man idag med Oracle E-Business Suite men beslut har tagits om att lägga ut helhetsansvaret för affärssystemet. WM-data har efter en upphandling fått förtroendet att tillhandahålla en ny plattform, som bygger på Unix, samt ansvara för databasadministration, drift, förvaltning, support och utveckling av alla funktioner i Oracle E-Business Suite. Affärssystemet hanterar redovisning, order, försäljning, lager, distribution och logistik för PaperPaks verksamhet i Europa.

- Genom att lägga ut ansvaret för vårt verksamhetskritiska affärssystem till WM-data, säkerställer vi framförallt skalbarhet och driftsäkerhet i systemet, säger Mats Mellberg, Supply Chain & IS chef på PaperPak. Skalbarheten gör att vi kan anpassa plattformen efter våra behov, vilket kommer att effektivisera vår verksamhet. WM-datas stora erfarenhet av datadrift och Oracle E-Buiness Suite var de enskilt tyngsta anledningarna till valet av leverantör.

Migreringen av det befintliga affärssystemet till den nya plattformen beräknas vara genomfört under juni månad.

- Vi har lagt stor kraft på att utveckla funktionstjänster som innebär en tydligare affärsmodell samt högre servicenivåer till våra kunder, säger Johan Ripe, VD för WM-data Infra Solutions. Valet av oss som leverantör bekräftar att vi har ett starkt erbjudande inom drift, förvaltning och vidareutveckling av Oracle E-Business Suite.

PaperPak är ett internationellt företag som tillverkar inkontinensprodukter av varumärket Attends.

För ytterligare upplysningar kontakta:
Johan Ripe, VD WM-data Infra Solution, tel: 08-775 81 42, mobil: 0733-98 00 21, e-post: johan.ripe@wmdata.se
Mats Mellberg, Supply Chain & IS chef på PaperPak, mobil: 070-351 1485, e-post: mmellberg@attendshealthcare.com

WM-data grundades 1969 och är idag ett av Nordens ledande IT-företag. Genom ett brett utbud av design- och IT-relaterade tjänster skapar vi ökad effektivitet och konkret nytta för våra kunder. Omsättningen uppgår till ca 10 miljarder SEK och antalet medarbetare är ca 9 000. För mer information besök vår hemsida www.wmdata.se