Logica CMG (wm-data)

WM-data tecknar avtal med Försvarsmakten och FMV

Pressmeddelande   •   Maj 05, 2004 11:33 CEST

WM-data har tecknat avtal med Försvarsmakten och FMV inom områdena datordrift och systemförvaltning. Avtalen omfattar en uppgradering av befintlig Unisys stordatormiljö, samt tjänster inom drift, support, förvaltning och utveckling kopplat till de system som drivs från stordatorn. Avtalet är tecknat till och med 2008-12-31 och uppgår till ett värde av cirka 100 MSEK.

-Många företag och organisationer har behov av att förnya sin infrastruktur och sina applikationer. Försvarsmakten och FMV tar med hjälp av WM-data ett ordentligt kliv avseende modernisering av den tekniska infrastrukturen för drift,- underhåll- och logistiksystem, säger Kenneth Steen, ansvarig för försvarssektorn på WM-data. Samtidigt förlänger vi de drift- och förvaltningsuppdrag som har anknytning till dessa system. Vi är mycket stolta och glada för det förtroende som vi fått och ser fram emot vårt fortsatta nära samarbete.

Genom WM-datas branschsatsning inom försvaret levereras IT-lösningar och kompetens för såväl den operativa som stödjande verksamheten inom försvaret. WM-data bidrar aktivt till försvarets utveckling in i en ny tid. Med mångårig erfarenhet och till försvarsmyndigheterna anpassade kompetenser erbjuder WM-data system och lösningar inom områden såsom verksamhetsledning, resursledning, ekonomi, HR samt drift/förvaltning, IT-tekniska plattformar och informationssäkerhet.

För ytterligare information kontakta:
Kenneth Steen, ansvarig för försvarssektorn på WM-data, tfn: 08-671 01 04,
e-post: kenneth.steen@wmdata.se
Torgny Lundqvist, enhetsansvarig WM-data Arboga, tfn: 0589-878 13, mobtfn: 0733-98 10 22, e-post: torgny.lundqvist@wmdata.se

WM-data grundades 1969 och är idag ett av Nordens ledande IT-företag. Genom ett brett utbud av design- och IT-relaterade tjänster skapar vi ökad effektivitet och konkret nytta för våra kunder. Omsättningen uppgår till drygt 8 000 MSEK och antalet medarbetare är ca 8 000. För mer information besök vår hemsida www.wmdata.se