Logica CMG (wm-data)

WM-data tecknar nytt avtal med Sveaskog

Pressmeddelande   •  Sep 04, 2003 08:48 CEST

WM-data och Sveaskog AB har tecknat ett nytt heltäckande avtal avseende leverans av tjänster inom kundstöd, drift och förvaltning. Avtalet gäller till och med 2004-12-31 med option på årsvis förlängning.

WM-data levererar sedan många år IT-tjänster till Sveaskog, som är Sveriges största skogsägare och oberoende virkesleverantör till sågverk- och pappersindustrin. Genom detta avtal förlängs samarbetet som syftar till att ta fram långsiktiga IT-lösningar för att stödja Sveaskogs verksamhet.

- I början av 2002 gick Sveaskog ihop med Assidomän och verksamheterna har nu samordnats inom Sveaskog. Vårt förtroende för WM-datas branschkunskap och verksamhetsförståelse gör att vi gärna fortsätter samarbetet, säger Claes Håkan Holm, IT-chef på Sveaskog.

- Vi har haft ett långt och utvecklande samarbete med Sveaskog under ett flertal år och det känns mycket glädjande att få fortsatt förtroende som Sveaskogs IT-partner, säger Gunnar Enderlein kundansvarig på WM-data. Vår erfarenhet inom processindustrin och kunskap om Sveaskogs verksamhet har varit viktiga faktorer för vårt fortsatta samarbete.

För ytterligare information kontakta:
Gunnar Enderlein, kundansvarig WM-data, tfn: 08-670 21 20, 070-666 00 12
e-post: guene@wmdata.com
Claes Håkan Holm, IT-chef Sveaskog, tfn 08-655 90 00, e-post: claes- hakan.holm@sveaskog.se

WM-data grundades 1969 och är idag ett av Nordens ledande IT-företag. Genom ett brett utbud av design- och IT-relaterade tjänster skapar vi ökad effektivitet och konkret nytta för våra kunder. Omsättningen uppgår till ca 7 000 MSEK och antalet medarbetare är drygt 6 000. För mer information besök vår hemsida www.wmdata.se