Logica CMG (wm-data)

WM-data tecknar ramavtal med Kriminalvårdsstyrelsen

Pressmeddelande   •  Jun 16, 2003 09:02 CEST

WM-data fördjupar ett långtgående samarbete med Kriminalvårdsstyrelsen genom att teckna ett nytt ramavtal. Efter genomförd upphandling valdes totalt fem leverantörer och WM-data är den partner som rankades högst i utvärderingen. Det innebär att WM-data ska leverera konsulttjänster inom samtliga 20 efterfrågade kompetensområden. Avtalet är tecknat för två år med option på förlängning för ytterligare ett år.

- Det är en värdefull affär för WM-data och vi är glada för det fortsatta förtroende som Kriminalvårdsstyrelsen visar oss, säger Carl-Iwar Nilson, kundansvarig på WM-data. Vi har sedan tidigare ett mångårigt samarbete och vi ser fram emot att även fortsättningsvis följa och stödja Kriminalvårdsstyrelsens verksamhet.

- WM-data är ett företag med god ordning och väl berövade metoder och modeller. Det känns viktigt i valet av nära IT-partner, säger Lars Johansson, IT-chef inom Kriminalvårdsstyrelsen. Vi känner oss trygga med WM-datas erfarenhet och kompetens. Dessutom kunde WM-data förse oss med ett ekonomisk fördelaktigt erbjudande.

Ramavtalet med Kriminalvårdsstyrelsen befäster WM-datas position som en naturlig IT-partner för den offentliga sektorn. Inom området erbjuder WM-data IT-tjänster i form av branschanpassad kompetens och paketerade lösningar.

För ytterligare information kontakta:
Carl-Iwar Nilson, kundansvarig WM-data, mobtfn: 070-356 81 15, e-post: canls@wmdata.com
Kjell-Åke Larsson, ansvarig för WM-datas region Öst, mobtfn: 0733-98 00 41, e-post: kjlas@wmdata.com

WM-data grundades 1969 och är idag ett av Nordens ledande IT-företag. Genom ett brett utbud av design- och IT-relaterade tjänster skapar vi ökad effektivitet och konkret nytta för våra kunder. Omsättningen uppgår till ca 7 000 MSEK och antalet medarbetare är drygt 6 000. För mer information besök vår hemsida www.wmdata.se