Logica CMG (wm-data)

WM-data tecknar ramavtal med Krisberedskapsmyndigheten

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2003 08:35 CEST

WM-data är en av de utvalda leverantörer som träffat ramavtal med Krisberedskapsmyndigheten. Ramavtalet omfattar konsulttjänster inom projektledning, systemutveckling, systemförvaltning samt data- och telekommunikation. Avtalet är tecknat till och med 2005-06-30 med möjlighet till två års förlängning.

Krisberedskapsmyndigheten inrättades den 1 juli 2002 för att samordna arbetet med samhällets beredskap inför allvarliga kriser. Vid etableringen tog myndigheten över vissa uppgifter från Överstyrelsen för civil beredskap och Styrelsen för psykologiskt försvar.

- Ramavtalet med Krisberedskapsmyndigheten är oerhört glädjande för WM-data och särskilt för vår verksamhet i region Norrland, säger Lars Landén på WM-data. Genom våra etableringar i Härnösand, Östersund och Sundsvall med ca 100 medarbetare har vi goda möjligheter att erbjuda ett kraftfullt och nära samarbete med Krisberedskapsmyndighetens IT-enhet i Sollefteå.

För ytterligare information kontakta:
Lars Landén, WM-data, tfn: 060-17 85 36, mobtfn: 070-524 79 05 e-post: lalan@wmdata.com
Staffan Angermund, WM-data, tfn: 063-15 22 33, mobtfn: 070-570 34 19 e-post: stang@wmdata.com

WM-data grundades 1969 och är idag ett av Nordens ledande IT-företag. Genom ett brett utbud av design- och IT-relaterade tjänster skapar vi ökad effektivitet och konkret nytta för våra kunder. Omsättningen uppgår till ca 7 000 MSEK och antalet medarbetare är drygt 6 000. För mer information besök vår hemsida www.wmdata.se