MOM Events & Förarcoaching AB

Womens Day med Tina Thörner en succé!

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 15:46 CEST

För första gången arrangerade MOM Events tillsammans med Procedural Racing, ett event för alla bilintresserade kvinnor i landet. 30 tjejer, kvinnor, fruar och flickvänner anmälde sig till eventet, där Tina Thörner var föredragshållare och instruktör.

"Womens Day var en tanke som föddes under hösten 2011, när vi satt och planerade våra gemensamma åtagande med Procedural Racing. Vi ställde oss själva frågan, varför ingen gjort ett bilrelaterat event, med fokus på nytta, nöje och utbildning, för alla kvinnor i landet. Det var då vi bestämde oss för att vi skulle göra ett nytt stående inslag, som är fokus på tjejer och personlig utveckling bakom ratten." säger Micke Ohlsson, VD för MOM Events.

Under Womens Day fick alla tjejer möjlighet att lyssna på ett inspirerande föredrag av Tina Thörner, med inslag från hela hennes karriär. En riktig kickstart på ett adrenalinladdat evenemang. Dessutom fick dem köra älgtest, konbana och bankörning.

"Tina är en fantastisk föreläsare och hon gav oss alla mycket inspiration. Vi är jätteglada över att Tina hade möjlighet att vara med. Hon gjorde inte heller bara ett bra jobb som föreläsare. Under dagen var hon också med och coachade tjejerna ifrån passagerarstolen, vilket definitivt gav tjejerna en extra dimension." säger Stefan Larsson, VD för Procedural Racing.

Tina Thörner var själv mycket nöjd med dagen och tyckte att det var ett fantastiskt gäng med tjejer som deltog.

"Jag tycker verkligen att det här var ett bra initiativ från Procedural Racing och MOM Events. Att få se så många glada tjejer, med massor av sprudlande energi, är helt fantastiskt. Alla skötte sig fantastiskt under dagen och jag hoppas att det blir ett stående inslag i kalendern!" säger Tina Thörner.

Under Womens Day delades och utmärkelsen "Tinas Stjärna" ut. Utmärkelsen gick till den som utvecklats mest under dagen. I år gick utmärkelsen till Sophia Nottehed. Snabbast av tjejerna i konbanan var Lisen Alkefelt, med hård konkurrens från både Louise Edwall och Pamela Oddshammar. När kalendern för 2013 är klar kommer Womens Day med all säkerhet att finnas med. Vill ni ha mer information om Womens Day, besök www.womensday.se.

MOM Events & Förarcoaching jobbar med att arrangera b2b-evenemang, där syftet är att stärka relationen till kunder och leverantörer, samt att producera utbildningar för tjänstebilsförare i sparsam och aktiv körning. Merparten av evenemangen utförs på Ljungbyhed Park, ett av Sveriges kanske bästa eventområden, med hotell, mässhallar, konferensytor, restaurang och egen flygplats, på ett och samma ställe.