Pyramid Communication

Woody Bygghandel bygger sitt varumärke tillsammans med Pyramid

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2012 10:00 CEST

Woody Bygghandel har valt Pyramid Communication som partner för att utveckla sitt varumärke och stärka sin position på den svenska marknaden. Samarbetet inleds under hösten 2012 med en analysfas och kommer att synas på marknaden under 2013.

Woody Bygghandel är en del av frivilligkedjan Interpares som med närmare 7 miljarder SEK i omsättning på 105 butiker är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning.

– Jag ser Pyramid som en självklar partner i det kommande varumärkesbyggandet genom att koordinera kommunikationen i breda kanaler, i butikerna och på webben, säger Peder Strömqvist VD på Interpares och fortsätter:

– Vi är sedan ett halvt sekel proffs på inköp och logistik. Nu är vi i behov av en kompetent partner som kan hjälpa oss att sätta ned foten och staka ut riktningen så vi kommunicerar rätt med dem vi vill nå.

– Woody är en stor och etablerad aktör på byggmarknaden. Det är mycket viktigt att den lokala förankringen och närheten finns kvar. Däremot kan man utnyttja stordriftsfördelarna från inköpsorganisationen även i kommunikationen. Vi är givetvis stolta att få vara med i byggandet av ett så starkt varumärke, säger Jonas Wilensjö, Account Director på Pyramid Communication.

Pyramids arbetsgrupp består av Jonas Wilensjö, projektledning, Micco Grönholm, varumärkes-utveckling, Vera Porad Falk, copywriter, Henrik Stierna, Art Director och Jesper Petersson, produktionsledare.

För mer information, kontakta Ulf Vanselius, VD på Pyramid på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60 % av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa, USA och Asien. Större kunder är bland andra ASSA ABLOY, Alfa Laval, Atlas Copco, Axis, Bluetooth, Bring, Duni, HemoCue, Metso, Nibe, Peab, Ruukki, Securitas och Sulzer.

I undersökningen Årets Byrå har Pyramid sex år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business. Pyramid och systerbolaget Webbyrån Petra AB finns i Helsingborg och har tillsammans drygt 40 anställda.