STATE

Wozniacki og Eriksen tillsammans om danska energidrycken STATE

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2017 04:45 CEST

Tennisspelaren Caroline Wozniacki har tecknat ett femårigt avtal med energidrycken STATE.

"När jag går in i ett projekt är det mycket viktigt för mig att jag kan känna igen mig i det. STATE är en unik dansk produkt som jag 100% kan stå för. Kraften, visionen och människorna bakom produkten har tagit mig med storm. Som många av er vet kompromissar jag inte med min utbildning och mitt partnerskap. Att vara en del av ett sådant spännande samarbete med duktiga entreprenörer, elitidrottare och professionella var en möjlighet jag inte kunde tacka nej till. Beslutet ett partnerskap med STATE var därför inte svårt för mig ", säger Caroline Wozniacki, som för närvarande befinner sig i London, där hon deltar i Wimbledon.

Jon Andersen, VD för STATE har svårt att dölja sin glädje över att ha fått den danska tennisstjärnan som en ny frontfigur för bolagets energidryck.

"Caroline Wozniacki är utan tvekan den största tennisspelaren Danmark någonsin haft och att ha henne i laget är inget annat än fantastisk. Hon har varit i den absoluta tennis eliten under de senaste 10 åren, hon är en internationell ikon och hennes arbetsmoral och vinnande instinkt är det som vi vill vara förknippade med", säger Jon Andersen om samarbetet.

En dansk Dreamteam

STATE har varit tillgängligt för försäljning i Danmark i nästan två år och under våren fick STATE försäljning i miljonklassen som kommer att lansera en dryck utanför Danmark. I maj lanseras STATE i Finland och Sverige och under 2017 lanseras STATE i Norge. I 2018 är ambitionen att lansera i Storbritannien, Tyskland, Frankrike och Benelux.

"Det är givetvis det absoluta drömlaget att ha Danmarks två största idrottare ombord. Med både Christian Eriksen och Caroline Wozniacki har vi skapat en ännu starkare plattform för STATE som uppfyller våra ambitioner. Samtidigt gjorde vårens kapital det möjligt för oss att utveckla verksamheten både nationellt och internationellt", säger Jon Andersen.

I samband med presentationen av Caroline Wozniacki som ny frontfigur lanserar STATE en ny smak variant Maracuja, med smak av brasiliansk passionsfrukt.

STATE har utvecklat en energidryck som upprätthåller ett stabilt blodsocker under flera timmar, så att du inte upplever negativa svängningar i energinivåer, du normalt skulle få från att konsumera traditionell energi och söta drycker. Skillnaden beror på STATE användning av den naturligt socker / kolhydrat Palatinos, som är den enda lågt glykemiskt kolhydrat som säkerställer en balanserad blodsocker och förlängd energi. Och effekten har godkänts av Europeiska myndigheten för livsmedelssäkerhet.

STATE utvecklats av danska elitidrottare och proffs. Förutom Palatinose innehåller STATE grönt te-extrakt, aminosyra taurin, B-vitaminer och den maximala nivån av koffein. Dessutom tillståndet indikerade en liten mängd av fruktos till lite mer snabb ökning av blodsockernivåer, såväl som lämpliga salter, som likaledes bidrar till att säkerställa en optimal vätskebalans och prestanda.