WSP

​WSPs Helena Klintström invald i rådet för Agenda 2030

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2019 11:27 CEST

Rådet för Agenda 2030 som ska stödja, bevaka, utvärdera och ge råd i Stockholm stads arbete med de 17 globala målen för hållbar utveckling leds av Gustav Fridolin. Rådet består av 17 ordinarie ledamöter, både politiska representanter och opolitiska, sakkunniga ledamöter.

– Jag är så stolt över att få ha blivit invald i rådet. Det känns stort att få nämnas bredvid andra sakkunniga som exempelvis Johan Kuylenstierna före detta vd på Stockholm Environmental institute, Gertrud Åström som skrivit nästan alla betänkanden om jämställdhetsmål och Ahmed Abdirahman på Stockholms Handelskammare och Global Village, säger Helena Klintström, ansvarig för hållbar stadsutveckling på WSP.

Helena kommer med sin bakgrund att ta särskilt ansvar för frågor kring hållbar stadsutveckling och jämställdhet.

– Jag ser mycket fram emot att titta närmare på hur vi kan stötta Stockholm stad i hur stadsutvecklingen kan användas för att bryta segregation, minska ensamhet och öka jämställdhet, avslutar Helena Klintström.

Tanken är att rådet för Agenda 2030 ska ge Stockholm ett verktyg för att bli ledande i arbetet med att uppfylla de globala målen för hållbar utveckling.

Om WSP

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 48 000 medarbetare på över 550 kontor i 40 länder. I Sverige har vi omkring  4 200 medarbetare på ett 50-tal kontor.