FXrealm Studios

wTVision och FXRealm lanserar Sport Studio lösning för VM-kvalet i fotboll

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 00:42 CET

Sport Studio är en komplett TV-lösning att användas för såväl TV bolag som webb-TV studior, som avser att bevaka matcherna under fotbolls VM kvalet. Lösningen baseras bl.a på att programledaren kan styra informationen med Ipad direkt i studion. I en komplett lösning finns även analysverktyg där programledaren kan analysera resp. spelare på planen.I samarbete med tOG Sports analysverktyg så kan programledaren visa match sekvenser och analysera, frysa eller använda AR vid match analyser.

Företaget wTVision, som står bakom Sport Studio har bl.a utvecklat och producerar grafiken för såväl Spanska Liga fotbollen med Barcelona och Real Madrid samt även franska ligafotbollen som sänds i svensk TV - man har även medverkat vid utveckling av grafiken för Elitserien i ishockey i Sverige.

wTVision genomför mer än 4500 projekt årligen i över 25 olika länder, allt från mindre projekt till fulländade produktioner i HD och 3-D stereoskopiska lösningar.

Företaget hanterar allt från statistik insamling och grafik till sändning, via egna utvecklade lösningar.

För mer information om bolaget se www.wtvison.com eller för demonstration och projektförfrågan, kontakta Per M Håkanson, VD, 0708-761278