Future Position X, FPX

P

Pressmeddelande 25 november 2010

X Media Lab i Malmö

Det internationella världsturnerande konferenskonceptet X Media Lab genomför en konferens i Malmö 21-23 januari 2011. Huvudspåret är den kraftfullt expanderande positioneringstekniken och hur den används för att skapa nya upplevelser, tjänster och produkter.

-  Positioneringstekniken - inte minst den som är lokalt baserad - skapar hela tiden möjligheter till en rad nya tjänster och upplevelser. Detta i stället för att statisk information från kartbilden berättar att “Du är här”, kan vi nu själva berätta för världen att ”Här är jag och jag vill integrera med min omgivning här och nu”, berättar  projektledaren Martin Snygg på Future Position X, som är en av evenemangets arrangörer.

Två delar

XML är uppdelad i två delar. 21 januari  är öppen för alla som är intresserade av och vill veta mer om positioneringsteknik. Ett utmärkt tillfälle att knyta kontakter med världseliten inom positionering, medieutvecklare och kreativa tänkare från hela världen. Ur programmet denna dag:
- Den senaste tekniken och affärsmodellerna baserad på positionering ur ett globalt perspektiv
- Internationella affärsmöjligheter inom mediasektorn
- Hur man kan integrera och använda positioneringsteknik i sin verksamhet
- Ny media och ny geografi

22-23 januari är vikta för work shops med inbjudna projektgrupper och företag som får chansen att vidareutveckla och diskutera utvecklingsprojekt med varandra och med internationell experter inom området. Alla är välkomna att skicka in projektidéer, de mest spännande har inbjudan att vänta.

Arrangörer av XML – Location Based Services är Media Evolution ihop med Nordic Game Program, Future Position X, Netport Karlshamn, Malmö Högskola, Malmö stad, Region Skåne, Mobile Hights och Kulturkraft Skåne.

Se mer på:                                                                                  www.xmedialab.com/event/2010/sweden/xmedialab-sweden-location-based-serviceswww.mediaevolution.se/2010/11/16/xmedialab-i-malmo/                                                 www.fpx.se

För frågor välkommen att kontakta:                                                                            Projektledaren för X Media Lab hos Media Evolution, Sara Ponnert sara@mediaevolution.se                  eller Martin Snygg, Future Position X, martin.snygg@fpx.se

Ämnen:

Kriser, tillbud