Alten

XDIN är äventyrspartner till Annelie Pompe

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 17:28 CEST

Annelie - Högsta & djupaste kvinnan i världen!

I förra veckan slog Annelie Pompe världsrekord då hon fridök på ett andetag ned till 126 meter under ytan.Rekordet gjordes i Röda havet i Egypten och disciplinen kallas Variable weights där man dyker ner med vikter och simmar upp av egen kraft. Dyket varade i 3.16 minut, varav 1.20 var nedstigning.

I sin ambition att bli både djupast och högts i världen ska Annelie försöka bestiga Mount Everest utan syrgas i maj 2011. Endast Göran Kropp har som svensk lyckats med detta tidigare. Annelie har redan klättrat på 8000 m och är sannolikt redan nu den högsta / djupaste kvinnan i världen.

Xdin är Sveriges mest engagerade teknik- och IT-konsulter. Annelie delar både engagemang och våra övriga kärnvärden med oss. Därför känns det naturligt och spännande att vi går in som äventyrspartner i de utmaningar hon har framför sig!

- Förutom en enorm fysisk kondition och styrka krävs mycket viljekraft och ENGAGEMANG

- Annelie arbetar som personlig tränare , frilansskribent, fotograf, spinning- och klätterinstruktör och dykinstruktör. Hon är mycket KOMPETENT i allt hon gör, dessutom lyckas hon hålla många bollar i luften. Som tex klättring, mountainbiking, löpning, kajakpaddling, kitesurfing, skidåkning, fridykning, styrketräning och yoga.

- För att genomföra alla äventyr krävs förutom engagemang och kompetens en stor KREATIVITET.
Hon har ett flertal hemsidor och kreativiteten märks verkligen i hennes fina bilder.

- För att planera och utföra en Mount Everest bestigning krävs en stor LYHÖRDHET.
Detsamma gäller naturligtvis när man är nere på 100m djup utan syrgas, då är det viktigt med självinsikt.

Torsdag den 14 oktober håller Annelie ett föredrag för några av våra kunder inom energibranschen.
Du kan lösa mer om Annelie på: http://anneliepompe.com/

Xdin utvecklar och levererar kompetens för världsledande företag genom engagerade teknikkonsulter och IT-konsulter. Våra huvudverksamheter är mekanikutveckling, beräkning och simulering, elektronik- och mjukvaruutveckling, IT- och systemutveckling, PLM, teknikinformation och utbildning. Våra kunder finns främst inom energi, verkstad, telekom, flyg & försvar, olja & gas, medicinteknik samt fordonsindustrin. Vi är ett av Sveriges snabbast växande teknik- och IT-konsultföretag med över 650 medarbetare. Kontoren finns i Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Helsingborg och Virginia Beach i USA.