Xdin AB

Xdin firar 15 år

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2006 09:23 CET

Den 6 november 1991 signerades de dokument som blev grunden till det företaget som är moderbolag i Xdin koncernen i dag. Vid pennan fanns, då som nu, Xdins första och nuvarande VD, Tomas Ängkulle.

I protokollet från det första styrelsemötet bolagets ledning hade den dagen står det – "Kvalitet nummer ett". Hög kvalitet på de tjänster och produkter vi levererat genom åren har alltid varit vår ledstjärna och kommer så för alltid att vara!

Under dessa femton år har gräddan av Sveriges vassaste ingenjörer passerat genom vår entrédörr. I dag är vi nästan 400 medarbetare med kontor i Sverige och USA. Faktum är att Xdin är ett av Sveriges snabbast växande teknikkonsultföretag någonsin. Vår genomsnittliga tillväxt sedan 1991 uppgår till cirka 60 procent/år.

Stort tack till alla kunder, medarbetare, ägare, leverantörer och andra samarbetspartners som bidragit till vår framgång sedan 1991. Vi kommer att fortsätta arbeta hårt för att skapa ännu fler framgångsrika relationer med er under kommande år.

Happy Fifteen!