Alten

Xdin förvärvar Econocap AB

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2007 13:22 CET

Förvärvet ligger väl i linje med Xdin's strategi att ytterligare stärka sin position på den växande PLM marknaden.

Econocap, som idag är Sveriges ledande återförsäljare av PLM och CAD-lösningar utvecklade av PTC, kommer att drivas vidare i oförändrad form som ett oberoende dotterbolag till Xdin.

Inriktningen kommer som tidigare vara försäljning och implementation av mjukvarulösningar för produktutveckling i segmentet PLM - CAx.

Xdin är ett av Sveriges snabbast växande teknikkonsultföretag som utvecklar produkter och processer åt kunder främst inom fordons-, energi- och verkstadsindustrin.
Vi har cirka 400 medarbetare med kontor i Sverige och USA.

Econocap är Sveriges ledande återförsäljare av PLM och CAD-lösningar, Windchill och Pro/ENGINEER, utvecklade av PTC.

Xdin utvecklar och levererar kompetens för världsledande företag genom engagerade teknikkonsulter och IT-konsulter. Våra huvudverksamheter är mekanikutveckling, beräkning och simulering, elektronik- och mjukvaruutveckling, IT- och systemutveckling, PLM, teknikinformation och utbildning. Våra kunder finns främst inom energi, verkstad, telekom, flyg & försvar, olja & gas, medicinteknik samt fordonsindustrin. Vi är ett av Sveriges snabbast växande teknik- och IT-konsultföretag med över 650 medarbetare. Kontoren finns i Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Helsingborg och Virginia Beach i USA.