DocuPartner AB

Xerox Phaser®6180MFP

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2012 07:30 CEST

Phaser® 6180MFP Flerfunktionsskrivare
En fullmatad flerfunktionsmaskin för små och medelstora företag. Sköter dokumenthanteringen snabbt och exakt - och i färg. Ger snabba utskrifter, har enastående färgkvalitet och är lätt att använda. Dessutom får du avancerade funktioner för kopiering, scanning och fax – alla verktyg du behöver för att sköta
jobbet effektivt.
Full fart
Kraftfulla multifunktionsprestanda som lätt håller jämna steg med hela kontorets arbetsbelastning.
• Snabba färgutskrifter med upp till 20 sid/min. Gör att hela arbetsgruppen kan utnyttja fördelarna med färgutan att tappa farten.
• En utrymmesbesparande enhet. Gör jobbet för fyra fristående maskiner genomatt kombinera kraftfull utskrift, kopiering,scanning och faxning.
• Svartvita utskrifter på 30 sidor/min. Tack vare en 400 MHz-processor och 348 MB
minne (utbyggbart till 1 408 MB).
• Scanning med upp till 7 färg- eller 20 svartvita scanningar per minut. Det går snabbt att komma från papper till digital form.
• Direktfax och nätverksfax (faxa från skrivarens PCL-drivrutin). Ger en upplösning på upp till 400 x 400 dpi och har JBIGkomprimering för snabbare överföringar.
Snygga utskrifter
Vill du att dina utskrifter ska se professionella ut? Den här skrivaren ger en enastående kvalitet.
• Upplösning på 600 x 600 x 4 dpi.
Du får fantastiska 16 färgnyanser per bildpunkt, vilket ofta upplevs som högre utskriftskvalitet än många 2400 dpi-enheter.
• EA-HG-tonerteknik. Partiklar i samma form och storlek ger utskrivna bilder överlägsen skärpa och detaljrikedom. Det är samma högkvalitetstoner som används i våra professionella skrivare och system för högklassig grafik.
• Äkta Adobe® PostScript® 3™ säkerställer att jobben skrivs ut precis som de ska varje
gång.
• PANTONE®-godkända simuleringar av solida färger, Xerox färgkorrigeringsteknik och enkla kalibreringsverktyg ger automatiskt rätt färg eller ger möjlighet att fininställa färgerna för speciella
tillämpningar.
Jobba hårt, skriv ut (och kopiera, scanna, faxa och skicka e-post) enkelt
Från installation till vardagsbruk har den här maskinen en mängd funktioner som gör livet på kontoret enklare.
• Hela installationen går på några minuter. Tack vare det avancerade Phaser-installationsprogrammet.
• Kontrollera utskriftsjobbens status. Hantera fax-adressboken (6180MFP) och få snabb tillgång till online-support direkt från skrivbordet med CentreWare® IS interna webbserver.
• Professionella layoutfunktioner. Till exempel flera sidor per ark, affischer, häften och ID-kortkopiering ökar flexibiliteten.
• Inbyggt stöd för Apple Bonjour™
(standard). De ingående Mac-drivrutinerna gör alla i blandade PC/Mac-miljöer glada.
• Popup-meddelanden. Ett meddelande visas direkt på din skärm om några utskriftsproblem inträffar, tack vare PrintingScout®-aviseringar.
• Supertyst drift. Bra för arbetsmiljön.
• Flexibel anslutbarhet. Ethernet, USB, parallell och tillvalet trådlöst ger den flexibilitet som krävs för att stödja olika arbetsgrupper. Det tillgängliga flerprotokollsnätverkskortet stödjer DDNS,
IPP, WINS, SSL/HTTP och IPv6, så att data skyddas i alla nätverksmiljöer.

DocuPartner erbjuder helhetslösningar inom dokument- och utskriftshantering, kontorsmaskiner, kopiatorer, kontorsmaterial och service. Vi har en tydlig miljöprofil och är certifierade enligt miljöledningssystemet ISO 14001. Vi strävar hela tiden efter att erbjuda de mest miljövänliga produkterna och lösningarna som finns tillgängliga på marknaden.