DocuPartner AB

Xerox WorkCentre 7120 / 7125

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2011 14:36 CEST

Xerox WorkCentre™ 7120 / 7125 multifunktionssystem

Nu lanserar vi Xerox WorkCentre 7120/7125. En kontorsmaskin med hög effektivitet, och kraftfull prestanda. Producera och distribuera viktiga affärsdokument i färg och öka företagets och arbetsgruppens produktivitet – utan ökade kostnader.

Förenkla dina rutiner och öka produktiviteten med kraftfulla arbetsflödeslösningar som effektiviserar arbetsuppgifterna maximalt. Den kompakta kontorsmaskinen Xerox WorkCentre 7120 / 7125  är späckad med funktioner som sparar tid och förenklar handhavandet.

Hög hastighet.
Enkel- och dubbelsidig utskrift och kopiering med upp till 20 / 25 sid/min i svartvitt och färg.

Scanning, utskrift, kopiering, faxning och fildirigering – samtidigt.
Multikörning maximerar produktiviteten, och gör att fl era användare kan utföra olika uppgifter samtidigt.
Förstklassig scanning. Enkel fi ldelning och digital arkivering med de kraftfulla scanningfunktionerna. Skapa sökbara filer direkt från manöverpanelen.

Fullständig nätverksscanning
Produktfamiljen erbjuder även fullständig nätverksscanning som standard. Nu erbjuds bl.a. följande funktioner på köpet:

• Skapa sökbara PDF-filer direkt från manöverpanelen
  • Förhandsgranska inscannade dokument innan de skickas
  • Högkomprimerade PDF-filer minimerar nätverkstrafiken

Filkomprimering ger snabbare överföring och lägre nätverksbelastning.
Automatisering av arbetsfl öden.
Förenkla rutinmässiga arbetsfl öden genom automatisk dirigering av dokument till förutbestämda destinationer såsom e-postadresser, faxdestinationer och FTP/SMB-destinationer.

Fjärrövervakning.
Automatisk installation, felsökning, konfi gurering och uppgradering via inbyggd CentreWare® IS-webbserver.
Enkel, korrekt debitering. Tidsbesparing tack vare sammanställning och sändning
av mätaravläsningar via Smart eSolutions MeterAssistant®, och automatisk tonerbeställning via SuppliesAssistant®.

Miljösmart
WorkCentre 7120 / 7125- multifunktionssystemet hushåller med naturresurserna utan att göra
avkall på prestanda, tillförlitlighet eller utskriftskvalitet.

Lägre energiförbrukning.
Scanningteknik med lysdioder och EA-toner med mycket låg smältpunkt minskar energiförbrukningen med bibehållen kvalitet.

Vårt tystaste multifunktionsfärgsystem för arbetsgrupper har en låg ljudnivå även under drift.

Spara papper.
Dubbelsidig A4-utskrift som standard. Du kan också skriva ut mer resurssnålt genom att tillämpa olika
standardinställningar för olika program*.

Papperslös faxning.
Faxa direkt från alla Windows-program via nätverksfax. Inkommande fax visas som miniatyrbilder på
manöverpanelen vilket gör att du kan välja vilka fax som ska skrivas ut.

* Endast Microsoft Windows-drivrutiner

DocuPartner erbjuder helhetslösningar inom dokument- och utskriftshantering, kontorsmaskiner, kopiatorer, kontorsmaterial och service. Vi har en tydlig miljöprofil och är certifierade enligt miljöledningssystemet ISO 14001. Vi strävar hela tiden efter att erbjuda de mest miljövänliga produkterna och lösningarna som finns tillgängliga på marknaden.