XLENT

XLENT satsar på Karlstad och Örebro

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 08:00 CEST

XLENT IT Consulting har sedan tidigare verksamhet i Stockholm, Hudiksvall, Sundsvall, Östersund och Örnsköldsvik. Nu är målsättningen att fortsätta växa.

– Vi har lagt mycket slit under våren med att hitta rätt struktur och modell, säger Anders Franzén, som är partner på XLENT IT Consulting. Han förklarar att etableringen i Karlstad och Örebro är del av en långsiktig satsning på utökad geografisk expansion.

– Vi eftersträvar inte att bli störst lokalt, utan snarare kundens bästa val och vi hoppas på att kunna vara 20-30 personer på sikt per ort. När vi väljer orter väljer vi utifrån personer. Vi måste känna att vi har ett starkt team som kan den lokala marknaden. Sen måste det såklart finnas kunder som vill ha, och uppskattar lokal leverans, säger Anders Franzén.

Gemensam grundvärdering

Lennart Florell och Mats Ekman, som närmast kommer från arbete på Logica, kommer att ha ledande roller på de nyetablerade kontoren. Alla medarbetare är dock lika viktiga.

– XLENT-gruppen har en gemensam grundvärdering. Medarbetaren ska vara i centrum.
Genom nöjda medarbetare får vi bra kundrelationer. Vi vill vara en lokal aktör med hög kvalitet i våra leveranser, säger Anders Franzén.

För mer information kontakta: Lennart Florell, +46 70-632 79 24, lennart.florell@xlent.se

XLENT Consulting Group är ett nordiskt strategi- och IT-konsultbolag som fokuserar på att hjälpa företag och organisationer att öka affärsvärdet i sina kund- och affärsrelationer.