XTC Productions AB

XTC PRODUCTIONS PRESENTERAR Ny singel med Trabant - En Tavla Som Hänger På Sned

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2018 15:46 CEST

”En Tavla Som Hänger På Sned” är en modern och ståtlig bondvals som både förgyller och ger djup åt den svenska sommaren 2018, utlovar låtskrivaren och Trabants grundare Mikael Christensen. Med stråkarnas assistans får ”Tavlan” rentav ett majestätiskt tonfall medan dragspelet och det akustiska ackompanjemanget förankrar handlingen i ett svenskt somrigt landskap och samtidigt i den svenska vistradition med Bellman och Vreeswijk som riktmärke.

Trabant beträder ny mark

Lyssnarskaran får här höra sitt bångstyriga Trabant i en lite ny skepnad. Men känner ändå igen sig i det välskrivna ordet, den ohyfsade men underhållande bråkigheten, tillika i de finurliga betraktelserna av tingens ordning och dito oordning.

Efter 25 års låtskrivande, sporadiska låtsläpp och liveframträdanden fanns en längtan hos Mikael att skriva ett sammanhållande Trabantalbum, befriat från koncepttankar. De enda kraven var att det ska vara roligt, meningsfullt och äkta.

Produktionen sker i samarbete med meriterade musikproducenten Ulf Wahlberg som även medverkar som musiker genom hela albumet.

Medverkande Musiker:

Mikael Christensen – sång, Ulf Wahlberg – klaviatur (dragspel), Åke Eriksson – trummor, Ove Gustavsson – kontrabas, Janne Pettersson – gitarr, Anki Modin-Strömgren – Körer, Ninna Gudmundsson - fiol, Per-Ola Claesseon – cello.

Produktion och utgivning

Inspelningarna pågår för fullt och albumets arbetstitel är ”Kaffet Står På”

Varudeklaration: Ett konceptbefriat album om 12 nyskrivna tidlösa låtar med brett musikaliskt spann, sjungna från hjärtat på det svenska språket.

För ytterligare information kontakta:

XTC Productions AB, nina@xtc-productions.se, 073-6376390