Xtravaganza Viktcenter (Viktcenter i Norrköping AB)

xtravaganza och ICA Maxi inleder samarbete

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 19:05 CET

ICA Maxi och xtravaganza Norrköping har sedan hösten 2009 inlett ett samarbete. Just nu så pågår uttagningen till "Maxigruppen" där 14 maxikunder under 6 veckor tillsammans vill nå målet att gå ner 140kg.

Det är ett par hundra sökande till de 14 platserna och konkurrensen är stor, kunderna har fått vara på intervjuer och svarat på varför just de ska komma med i gruppen och varför de vill förändra sin livsstil.

De kommer under de första 6 veckorna att få coaching och stöd av hälsokonsult Linnéa Larsson med att sätta upp tydliga mål samt få mer kunskap om kostens och rörelsens betydelse för en hälsosam livsstil.

Eftersom focus ligger på att förändra beteendet i grunden och att de ska nå sina mål och leva ett lättare liv i framtiden så kommer de att få fortsatt stöd även efter de första 6 veckorna.

"Yvonne Anglesjö xtravaganza säger" Det är härligt att se att de har bestämt sig och att få förmånen att följa dem under deras livsstilsresor."

"Harriet Odin Johansson ICA Maxi säger" Vi jobbar ständigt med att förnya och förbättra vårt sortiment för att stimulera våra kunder till en hälsosam livsstil. xtravaganza har kunskapen när det gäller kost och motion för att förbättra och förändra livsstilen för våra kunder. Så därför ser vi detta samarbete som väldigt intressant och inspirerande."

Träffa deltagarna på xtravaganza Drottninggatan 41 Linden Norrköping Onsdag 10e februari kl 19.00 följ dem genom sina livsstilsresor.

För kontakt: xtravaganza Yvonne Anglesjö PR & Marknadschef 0707-883430 yvonne.anglesjo@xtravaganza.se

ICA Maxi Harriet Odin Johansson harriet.johansson@maxi.ica.se

Xtravaganza är ett unikt helhetskoncept för optimal jämvikt. Med våra ledstjärnor för livsstilsförändring - Mental Träning, Mental Näring, God Energi och Rörelseglädje - har xtravaganza hjälpt över 120 000 kunder att nå sin idealvikt och ändra sin livsstil.

Xtravaganza finns idag på fler än 200 orter i Sverige, Norge, Finland och Danmark.