Zinnovate International

Xware och Zinnovate International blir partners i syfte att optimera integrationer för den globala transport-och logistikbranschen

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2014 16:26 CET

Zinnovates grundare Håkan Nilsson, tidigare CIO på Geodis Wilson, har samlat omkring sig ett expert-team med ledande IT-kompetens. För att hjälpa kunderna att komma i framkant på det viktiga området EDI och Integration samarbetar nu Zinnovate med Xware den högteknologiska programvaruledaren för säker och avancerad informationssamverkan.

"Filosofin i Zinnovate är att fokusera enbart där vi verkligen kan göra skillnad för våra kunder och att samarbeta med partners som i sin tur är de allra främsta på vad de gör. Xware med sin produktsvit xTrade har de mest effektiva lösningarna för kunder med avancerade behov inom områdena integration, EDI / Internet, kommunikation och säkerhet. "

"Många stora företag upplever tydligt ineffektivitet inom integrationsområdet, både internt och med kunder och andra externa intressenter." säger Nilsson. "Det är där vi kan göra skillnad med vår unika erfarenhet i systemoptimering och integration”

"Genom partnerskapet med Xware har vi nu den bästa möjliga produkten för integration att lägga till vår egen svit av EDI-och konsulttjänster"

Om Xware

Xware AB är ett svenskt företag som grundades 1991. Vi utvecklar och marknadsför högteknologisk programvara för säker och avancerad informationssamverkan. Vårt produktkoncept xTrade Business Communications Suite används för att skapa informationssamverkan mellan kunder, leverantörer och partners i ett brett spektrum av branscher, inklusive tillverkning, hälsovård, detaljhandel och försvar.

Media kontakt

Mer information www.xware.se. E-mail: press@xware.se
Xware AB Sveavägen 151 113 46 Stockholm phone+ 46 8 5454 20 00
fax +46 8 5454 20 10

Om Xware

Media kontakt

Mer information www.xware.se. E-mail: press@xware.se
Xware AB Sveavägen 151 113 46 Stockholm phone+ 46 8 5454 20 00
fax +46 8 5454 20 10

Om Zinnovate International

Zinnovate grundades i oktober 2013 med en ambition att hjälpa globala logistikföretag förverkliga det fulla värdet av sina IT-investeringar. Detta uppnås genom ett unikt tjänsteutbud som bygger på affärsprocess- och IT-portföljanalys i kombination med skräddarsydda IT-tjänster. Zinnovate är baserat i Stockholm, Sverige och har etablerat en global räckvidd via internationella partners.

Media contact

Julia Dunder