xwine.se

Xwine.se fortsätter att expandera och erbjuder svenska privatpersoner vin från ytterligare två unika italienska vingårdar.

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 22:07 CEST

Xwine.se har sökt med ljus och lykta efter nya unika vingårdar som passar in i konceptet. Denna gång har två italienska vingårdar från två av världens mest kända vinområden blivit utvalda. Toppviner som Amarone Classico, Ripasso Classico, Barbera d’Alba, Nebbiolo och Barolo finns nu att beställa genom xwine.se.

För oss på xwine.se är det väldigt viktigt att vi samarbetar med vingårdar som passar in i vårt koncept till 100%. Våra vingårdar är utvalda med utgångspunkt från ett gott och högkvalitativt vin, men också för att de kan erbjuda möjlighet att besöka gården, bo i området och uppleva omgivningar med intressanta miljöer. Sen är det viktigt att människorna bakom vinet lyfts fram, det är först då man förstår hantverket fullt ut och den personliga själen som läggs ner i varje producerad flaska. Vi tror på att en personlig kontakt med gård och vinbonde gör att njutningen av vinet blir större. Dessa två utomordentligt fina gårdarna ligger i två av Italiens mest kända områden. Fratelli Revello i La Morra i Barolo distriktet och Fratelli Vogadori i Negrar och Valpolicella Classico distriktet.

Fratelli Revello
Gården är belägen på de underbara sluttningarna runt kulturstaden La Morra och drivs av de två bröderna Carlo och Lorenzo Revello. Gården producerar Dolcetta d’Alba, Barbera d’Alba, Nebbiolo och ett sortiment av Barolo. Många av vinerna har rönt internationell uppmärksamhet och blivit prisbelönta. På gården finns lägenheter med fyra sovrum. Alternativt bor man i La Morra på hotell Corte Gondina med mycket av det bästa i italiensk miljö.

Fratelli Vogadori
De bästa Valpolicella vingårdarna ligger på kullarna norr om Verona i Classico- och Valpantenazonerna. Classico zonen består av tre huvuddalar varav en är Negrar. Här ligger Fratelli Vogadori med sina fält belägna på tre olika höjdnivåer. De tre bröderna Alberto, Gaetano och Emanuele arbetar tillsammans med sin far i tredje generationen. Gården producerar förutom Amarone Classico och Recioto Classico även Valpolicella Classico och Ripasso Classico. Bröderna håller just nu på och bygger bed and breakfast på gården med 12 sovrum. Annars bor man nästgårds på Villa Gresi med 4 hotellrum.

Om xwine.se
Xwines idé är att möjliggöra för våra kunder att beställa sitt vin direkt från gården och med leverans från dörr till dörr. xwine.se tar hand om allt praktiskt som transport och betalning av skatt och andra avgifter. Xwine.se startades med bakgrund av det EU-beslut som kom under sommaren 2007 som säger att det är tillåtet att sälja alkoholhaltiga drycker via distanshandel till privatpersoner i Sverige. Under åren har kunder från hela Sverige köpt vin via vår webshop och den stora återköpsgraden visar på att vi erbjuder kvalitativa viner. Xwines olika medarbetare har mångårig erfarenhet och kompetens från egen vingård, från transport/logistik och från internet handel. www.xwine.se