Dabber

YALE VÄLJER UPPSTICKAREN DABBER FÖR ATT PRESENTERA SITT FEELING SAFE PROJEKT I VIDEOFORMAT

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 09:11 CEST

090403

Yale väljer uppstickaren Dabber för att presentera sitt feeling safe projekt i videoformat

Yale har valt att samarbeta med uppstickaren Dabber tack vare deras revolutionerande webb-tv lösningar och unika kompetens där fokus ligger på innehåll, estetik och snabb leverans.

Dabber presenterar projektet feeling safe i den största Dabber spelaren hittills. En 42 filmers stor spelare som visar upp 42 kortfilmer där kunder frågats om trygghet, säkerhet, favoritplatser och favoritsaker. Projektet bygger på koncept utvecklade av reklambyrån Grow och konstnären David Hodge med syfte att visa att lås handlar om trygghet och säkerhet och att värdena man vill skydda är olika och ofta ganska personliga.

Dabber har utvecklat ett flertal koncept där webb-tv presenteras på ett nytt sätt med hjälp av innovativa lösningar och intuitiva 3D-gränssnitt bl.a. för Berns Salonger i Stockholm. (http://www.berns.se/se/nattliv)

Dabber är nästa steg inom onlinekommunikation och branding via rörlig interaktiv media. Dabber är företaget som lägger fokus på innehåll och hittar nya kreativa lösningar att visa video på nätet baserade på intuitiv 3D-navigering. Webb-tv har haft en kraftfull tillväxt den senaste tiden, men det är bara början. Utvecklingen pekar redan mot mer interaktivitet, mer djup samt bättre och smartare videolösningar som tar hänsyn till besökarnas krav.

Med bakgrund inom samtidskonsten och webbutveckling kombinerar Dabber den senaste teknologin med kunskap kring vad som skapar bra innehåll.

Dabbers videolösning hos Yale

Dabber

www.dabber.tv och www.dabber.tv/examples

För mer information kontakta Daniel Daboczy på Dabber 0736-26 99 85 daniel@dabber.tv,