Ynnor AB

Ynnor ser fram emot provkörning av nya Saab 9-3

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2013 16:32 CET

- Eftersom jag var med vid den senaste provkörningen av en ny modell från Saab, så hoppas jag naturligtvis på en inbjudan den här gången också, säger Ronny Svensson, vd på Ynnor AB.

Det var för snart tre år sedan som två representanter från Ynnor i januari 2011 var med på en exklusiv provkörning i Trollhättan av den då nya Saab 9-5 SportCombi, som sedan aldrig fick en chans innan det första produktionsstoppet i slutet av mars samma år.

- Vi var inbjudna tillsammans med en liten skara restvärdesexperter från hela världen, minns Ronny Svensson, och som enda publikation kunde nyhetsbrevet Tjänstebilsfakta publicera ett unikt och internationellt uppmärksammat reportage från provkörningen, som skulle visa sig bli den enda som någonsin arrangerades med den bilmodell som skulle rädda Saab. Se bifogat PDF-dokument.

Saab 9-5 SportCombi lanserades på bilsalongen i Genève. Planen var att därefter skulle orderböckerna öppnas och efter sommaren skulle de första kunderna få sina bilar.

Som alla vet blev det inget av de storslagna planerna. Istället stängdes fabriken senare samma år och Saab gick i konkurs, men nu tillverkas det bilar i Trollhättan igen.

Ynnor - kunskap för effektivare bilinnehav

Tjänstebilsguiden är en guide till den svenska tjänstebilsmarknaden, som sedan 1999 årligen skickas till över 10 000 beslutsfattare och inköpare på företag över hela landet. Sedan 2013 finns vi också på Tjanstebilsguiden.se.

Tjänstebilsfakta är Sveriges mest kompletta webbtjänst för dig som arbetar strategiskt med ditt företags bil-, finans-, hanterings-, skatte- och policyfrågor

För kommentarer, kontakta Ronny Svensson, 040-699 77 11

Ynnor AB, Tel: 040-35 48 78, Fax: 040-611 02 10, www.ynnor.se