yobeeda - official news site

YOBEEDA [jobbidá] i samarbete med Bi13 -brandingenjörer - på Lunds Tekniska Högskola, som första formell yobtaker referens

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2014 08:12 CEST

Philip Hellberg läser till brandingenjör i Lund tillsammans med 48 andra studenter i studentföreningen Bi13. Som förening vill de finansiera en studieresa genom att arbeta tillsammans för en god sak. Ibland vill de kanske jobba för egen vinning. De flesta finns nu tillgängliga via yobeeda.

"Bi13 är ett utmärkt exempel på flexibel arbetskraft i grupp eller som individ runt om på högskolorna idag. Olika arrangemang i anslutning till högskolorna sysselsätter många idag och ofta med kort varsel. Med yobeeda så blir processen sök-boka-betala-betygsätt löjligt billig och enkel. Synligheten ökar dessutom för alla studenter som är med för alla korta jobb som passar deras profil" menar Ulf Gullstedt, en av grundarna bakom yobeeda.

”Som studenter har vi ett mycket varierande schema där ingen vecka är den andra lik. Vissa veckor har man större möjligheter att själv planera sin tid medan andra veckor är mer uppbokade. Ett system som yobeeda där jag tillgängliggör mig för korta jobb under de dagar och tider som jag har möjlighet att arbeta är näst intill optimalt för en student! Dessutom får man betyg efter varje pass” säger Philip.

yobeeda har redan anlitat Philip som informatör runt omkring i Lund och ser fram emot fler gemensamma uppdrag.

"Vi själva fann Philip via Arbetsförmedlingen då vi sökte efter informatörer runt omkring i landet." skrattar Ulf. "Bi13 är ett utmärkt exempel där studentorganisationer och studenter kan sökas i grupp eller som individ. Vi hoppas självklart att fler studentgrupperingar runt om i Sverige hakar på. Philip själv är en grundbult med rätt inställning. Anställ honom!” fortsätter Ulf.

Bi13 har många olika erfarenheter tillsammans, bland annat inom restaurang, försäljning, lagerarbete och industri. Bland medlemmarna finns även körkort BC samt truckkort.

"Vi anlitas till många olika typer av uppdrag när service behövs till ett bra pris. Exempelvis dukning, servering och diskning vid evenemang men även flytthjälp, administrativa uppgifter och självklart som brandvakter" ler Philip. "Vi ställer upp med av 1-2 personer under ett par timmar eller vid bemanning till ett större uppdrag. Föreningen är även godkänd för F-skatt."

yobeeda är Sveriges smarta arbetsförmedling av korta jobb

Om yobeeda

yobeeda lanserade 2014/07/02 och ägs av Sven Hultin, Ulf Gullstedt och Magnus Maurex. Grundarna har lång erfarenhet av flera framgångsrika företagsintroduktioner. De redovisade värdena för yobeeda är enkelhet, transparens, ansvarsutkrävande, mänskliga rättigheter och ömsesidig respekt.

Just nu drive FundedByMe kampanjen “kick start yobeeda”  där du kan donera pengar till ett arbete för Philip och andra:

http://fundedbyme.com/en/campaign/4523/yobeeda-game-on-short-jobs-no-hassle/?type=r#.VAdCOhYzOp0 …