Yoddla

Yoddla + Billogram = sant

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2014 16:36 CEST

Nu blir det ännu enklare att Yoddla. Tidigare har användare kunnat dra nytta av hur snabbt och enkelt det är att hantera kunder, från lead till skapad faktura. Nu behöver de inte heller bekymra sig om själva betalningen.

Yoddla har nu kopplats samman med en av Sveriges hetaste tech startups, Billogram. Med Billogram får Yoddlas användare en mervärdestjänst, där fakturering blir ännu enklare. Det enda Yoddla-användaren behöver göra är att skapa själva fakturan. Efter det hanterar Yoddla och Billogram processen, fram till dess att pengarna sitter på användarens konto.

-  Denna koppling gör att våra användare sparar ännu mer tid. Själva faktureringsflödet blir automatiserat och användarna behöver inte själva skicka iväg fakturan, det görs genom ett klick i Yoddla, sen sköter Billogram utskick och bevakning av betalningen. När Billogram sedan har tagit emot betalningen så prickas fakturan av automatiskt i Yoddla, säger Andreas Bergman, delägare i företaget.

I och med detta läggs fakturahantering till de tjänster som erbjuds inom Yoddla-plattformen. Det betyder att hela processen täcks, från bearbetning av potentiell kund till betalningen från densamma efter utfört uppdrag. Mellan dessa steg har användarna fortfarande tydlig koll på bland annat offerter, orderbekräftelser och tidsrapportering.

-  Det ska vara enkelt för företag att sköta det administrativa och att ha funktionerna som krävs för det på ett och samma ställe. Genom kopplingen med Billogram blir Yoddla nu än mer effektivt och lätthanterat, berättar grundaren Jonas Grenfeldt.

Kopplingen till Billogram kommer inte innebära att användare behöver betala mer för Yoddlas tjänster. Med Billogram blir det dessutom enkelt att följa upp förfallna fakturor och processer med påminnelser och eventuella inkassokrav. Det gör användaren genom Billogram på deras webbplats.

Yoddla
Billogram

Mer info
Jonas Grenfeldt, grundare Yoddla
tel: 0733663007
epost: jonas@yoddla.se
skype: jonas.grenfeldt
twitter: @grenfeldt / @yoddla

Yoddla är en hybrid mellan CRM och affärsstöd som låter dig sköta allt från leadshantering och offerter till tidrapportering och fakturering på ett och samma ställe. Ett slut på krångel, överprisade programvaror och excel-mallar.