YODE AB

YODE lanserar nytt koncept för barnkläder - Unika barnkläder som du designar själv och vi syr upp till dig!

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 11:11 CEST

Företagsidén föddes då de kreativa grundarna insåg att det finns många fantastiska tyger men av egen erfarenhet som trebarnsfamilj kände att det inte är speciellt lätt att hitta tiden att sy själv som småbarnsförälder.

Med YODE - Your Own Design - finns nu möjlighet för dig att göra det roligaste - designa med hjälp av enkla mallar på Internet och kombinera färger och mönster från ett 20-tal speciellt utvalda tyger för att skapa ditt unika plagg som sedan sys upp av en professionell skräddare.

För att ditt plagg skall tåla många tvättar och vara skönt för ditt barn sys det av svenska kvalitetstyger från Ulricehamn med bomull som är ekologisk. Knapparna är givetvis garanterat nickelfria och godkända för små barn.

YODE anlitar ett skrädderi i Nepal är ett “socialt företag”, där hela överskottet går till ett barnhem i Kathmandu som via företaget minskar sitt beroende av bidrag och kan verka mer självständigt och långsiktigt. Skräddarna är anställda under etiskt korrekta villkor, de blir respekterade för sitt yrkeskunnande och kan försörja sin familj. Du bidrar därmed till utvecklingen i Nepal och till att hjälpa gatubarn i Kathmandu när du handlar.

När du designar själv och handlar hos YODE får du ett unikt kvalitetsplagg, bidrar etiskt till social utveckling i Nepal och undviker överproduktion. En perfekt present till dig själv, ditt barn, eller en god vän som smidigt levereras direkt till den adress som du uppgivit.

YODE AB - Unika barnkläder som du designar själv och vi syr upp till dig!

Vi låter kunderna själva designa barnkläder genom att välja tyger till plaggen på hemsidan. Velourtygerna är svenska och ekologiska för kvalitet och miljö. Vi vill bidra till att göra världen lite bättre så vår underleverantör i Nepal är ett "socialt företag", har schyssta villkor och deras överskott går direkt till att hjälpa gatubarn i Kathmandu.

Du hittar oss på www.yode.se