Yomando AB

Yomando sponsrar Google-koden

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2009 17:57 CET

Mediebevakningsföretaget Yomando bidrar med 25000 kronor till den första svenska boken om Google, Google-koden, som just nu skrivs av journalisten, författaren och bloggaren Andreas Ekström.

- Dels vill vi sponsra ett viktigt projekt - Google har ett enormt stort inflytande över allas våra liv och det behöver belysas på fler sätt. Dels ser vi fram emot att få höra Andreas själv berätta historien på ett kundevenemang nästa år, säger Krister Bengtsson, VD och ägare av Yomando AB.

Idén med att sponsra projektet kommer från Andreas Ekström själv. Dels har Andreas Ekström bett om renodlade sponsorer, mecenater, som med donationer har möjliggjort projektet. Dels säljer han sig själv som föreläsare i ett paket med workshops och böcker - och det är den senare varianten som Yomando har nappat på.

- Jag blev otroligt glad när Krister hörde av sig. Jag har precis lyckats få tillträde till ett biståndsprojekt i Kamerun som Google finansierar inom sin välgörenhetsgren, och ska åka dit i januari för att skriva bokens sista kapitel. Nu vet jag att jag åtminstone inte går back på äventyret att skriva den här boken, säger Andreas Ekström.

Google-koden kommer ut på Weyler förlag i april 2010.

För mer information kontakta:

Krister Bengtsson, Yomando AB, krister@yomando.se

Andreas Ekström på andreas@andreasekstrom.se

Svante Weyler på Weyler Förlag, svante@weylerforlag.se

Yomando AB levererar skräddarsydd mediebevakning till ett stort antal nordiska företag och organisationer. Verksamheten startade 2005 och är baserad i Stockholm och Oslo.

Läs mer på www.yomando.se