Dialect

YOU by Dialect och Tiger of Sweden inleder unikt samarbete

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2011 14:28 CEST

Nu finns Tiger of Swedens sortiment av dataväskor och modetillbehör att köpa i YOU by Dialects butiker. YOU by Dialect blir därmed den första återförsäljarkanal som varumärket Tiger valt ut, som inte är en mode- eller väskbutik, som nu får sälja Tigers sortiment av accessoarer. YOU by Dialect kommer även att vara först med att erbjuda Tigers nya mobilsortiment som lanseras i höst, under det tredje kvartalet.

YOU by Dialect är en lekfull butikskedja där man kan testa, leka och bli inspirerad av alla produkter och tjänster live. YOU by Dialect startade upp sin verksamhet i Stockholm i slutet av december 2010. I dagsläget finns två butiker, en på Kungsgatan i Stockholm och en i Kista Galleria.

-          Vi har följt utvecklingen av nystartade YOU by Dialect en längre tid och känt oss nyfikna på deras unika koncept. YOU by Dialect blir vår första återförsäljarkanal som inte är inom modebranschen, vilket känns väldigt spännande för oss att prova. Planen är att utveckla samarbetet ytterligare under hösten, säger Niklas Sällström, vd på Saddler som har licensen för Tiger of Swedens väskor och accessoarer.

Tiger of Sweden är ett av Sveriges mest välrenommerade varumärken i modebranschen och de är väldigt måna om vilka de samarbetar med.

-          Det här är stort för oss och vi känner att Tigers varumärke och produkter passar mycket väl in i YOU by Dialects koncept och erbjudande. Därför är det extra glädjande att de nu valt oss som ny återförsäljare, säger Viveca Vardam, verksamhetschef YOU by Dialect.

För ytterligare information:
Viveca Vardam, verksamhetschef YOU by Dialect
Telefon: 0734-16 54 43 , E-post: viveca.vardam@dialect.se
Victoria Jonsson, informationschef Dialect
Telefon: 0702-66 87 26, E-post: victoria.jonsson@dialect.se

YOU by Dialect, med huvudkontor i Malmö, erbjuder krävande konsumenter smartphones och bärbara datorer med attraktiva paketeringar. YOU by Dialect har idag 30 anställda och ägs av Dialect. Dialectkedjan är Sveriges ledande återförsäljarkedja gentemot företagskunder och omsätter en dryg miljard kronor per år. Dialect har ungefär 650 anställda på försäljnings- och  serviceställen i hela Sverige, från Boden till Malmö. Läs mer på www.dialect.se och www.you.dialect.se