Capitol Music Group Sweden

Youtubern och artisten Ben Mitkus släpper jullåt!

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2016 09:58 CET

Med sina över 260.000 följare har Ben en av Sveriges snabbast växande Youtube-kanaler. I våras släpptes debutsingeln ”Kills Me” som sålde guld i höstas och nu har han gjort sin allra första jullåt ”Please Be Mine For Christmas”.

“Jag hoppas min låt träffar många i hjärtat, det kan vara de som precis blivit nyförälskade och det enda de vill är att få vara med den de tycker om, den riktar sig även till många familjer, som splittrats och det är inte alltid man får vara med båda sina föräldrar/barn eller syskon. Sen är det väldigt många som jobbar, allt ifrån sjukhuspersonal, poliser, brandmän m.fl. som inte heller kan vara hemma med sina familjer. Så för mig handlar låten om just det- att den enda önskan man har på julafton är att få fira jul med dem man bryr sig om.” Berättar Ben själv om jullåtsdebuten.
”Det känns lite pirrigt nu när jag sjungit in min allra första egenskrivna jullåt, jag hoppas alla där ute tycker om den och vill göra den till en del av sin jultradition”

Please Be Mine For Christmas släpps idag via Capitol Records/Universal Music Sweden och finns att lyssna på här:

Capitol Music Group Sweden är ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag. Sedan 1990 har bolaget haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.

Under paraplynamnet Capitol Music Group Sweden finns musiklablarna Capitol Records, Lionheart, Virgin Records Sweden, SoFo Records och Kavalkad. I bolaget finns också divisionerna Lionheart Music (musikförlag & musikproduktion) och Live (management, bokning & liveproduktion).