NBI I Växjö

Yrkeshögskoleutbildning – Ledning och styrning av lager och distribution

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2010 15:37 CET

I förra veckan meddelade Myndigheten för yrkeshögskolan om de nya utbildningar som blivit beviljade för 2010. Av totalt 851 inkomna ansökningar beviljades 297 start. Bland dessa fanns utbildningen Ledning och styrning av lager och distribution i Stockholm.

”Ledning & Styrning av Lager och Distribution är en utbildning som väl matchar det vi söker vid rekrytering till ex. en transportledningstjänst. Utbildningen ger en mycket bred och gedigen grund som väl matchar det vi vill ha hos en medarbetare. Just att den tar upp ex. logistik, ekonomi, organisation, ledarskap, juridik etc. varvat med LIA tid gör att vi tror att studenten även kommer att få en mycket bra helhetsbild av hur en organisation fungerar och det ser vi som enormt viktigt hos en transportledare.”

Frida Brolin, HR-administratör, Cargonet AB

Utbildningen kommer bedrivas under 2 år, eller 85 studieveckor, i Stockholm. Viktiga delar som kommer tas upp är bland annat Logistik, Juridik, Arbetsmiljö och skydd, Distributionsstyrning samt Organisation och ledarskap. 22 veckor kommer bestå av LIA, uppdelad på två perioder.

Utbildningen kommer att erbjudas med start i september 2010.

Kontaktperson: Karolina Rylander, karolina.r@nbi.se , tfn. 070-9967863.

Nordic Business Institute har över 20 års erfarenhet av kompetensutveckling. För oss innebär kompetensutveckling att ge något av det vi kan för att göra det företag eller den organisation som du arbetar i lite bättre, intressantare, effektivare, smartare och mer energirik. Genom kompetensutveckling förbättras och utvecklas både människor och organisationer.

Vi kompetensutvecklar främst inom marknadsföring/kommunikation, ekonomi/ledning och inköp/logistik. Förutom ett 25-tal företagsutbildningar har vi även ett tiotal yrkeshögskoleutbildningar. Utöver det kan vi också skräddarsy utbildningar utifrån organisationers behov och önskemål. Alla våra utbildningar har utgångspunkten i praktisk kunskap på akademisk grund.

Eftersom vi funnits i mer än 20 år har vi hunnit växa en del. Förutom vårt säte i Växjö finns vi även i Malmö, Hässleholm, Karlskrona, Stockholm och Sundsvall och snart även i Kalmar, Säffle och Örebro. Vi har även verksamhet i Norge genom samarbetsföretaget NBI Norge AS.