Aspiro AB (publ)

Ytterligare en operatör väljer Aspiros mobila musikbutik

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2006 13:29 CET

Ytterligare en operatör har valt Aspiros mobila musikbutik. Det innebär att Aspiro nu levererar sin nedladdningstjänst för musik till mobiltelefonen tillsammans med fem operatörer i Norden.

Nu har även den svenska operatören Halebop valt Aspiros mobila musikbutik för att kunna erbjuda sina kunder att ladda ner musik till sina mobiltelefoner.

– Vår satsning på musik till mobilen går riktigt bra. Efterfrågan på musik har tagit fart snabbare än vi förväntat oss, säger Johan Lenander, VD på Aspiro. Nu används vår nedladdningstjänst på fem operatörers mobilportaler, i Sverige på Halebops, TeliaSoneras och Tele2:s, i Norge på Netcoms och i Danmark på Sonofons. Lanseringarna är ett viktigt led i Aspiros strategi att expandera inom området musik till mobilen där vi ser en kraftig tillväxt.

Musiktjänsten på Halebops mobilportal, wap.halebop.se, drivs av Aspiro under Halebops varumärke. Utbudet i musikbutiken består till att börja med av cirka 300 000 låtar från SonyBMG, Warner Music, EMI samt ett stort antal mindre både lokala och internationella skivbolag.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ann Charlotte Svensson
IR- och informationschef
e-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com

Johan Lenander
e-post: johan.lenander@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro är marknadsledare i Norden inom distribution av mobila innehållstjänster. Med Aspiros tjänster kan konsumenter titta på TV i mobilen, lyssna på musik, umgås på communities, spela spel, etc. Försäljningen sker genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag samt via egna webb- och wapsidor och annonsering i främst tryckta medier under varumärken som Inpoc, Cellus, Mobilehits och Boomi. Aspiro grundades 1998 och är ett smallcapbolag noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. 2005 omsatte Aspiro 408 MSEK och har idag cirka 130 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sverige med marknadskontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen och Luxemburg. Aspiro är även representerade genom egen agent i USA.

För mer information om Aspiro besök gärna: www.aspiro.com