MPC AB

Ytterligare NHL proffs till MPC Stjärngolf på Barsebäck GCC

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2012 12:02 CEST

Ytterligare NHL proffs till MPC Stjärngolf på Barsebäck GCC
I morgon är det dags för premiär av företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf i Malmö och spel på Barsebäck GCC. Vi har tidigare kunnat presentera några av de profiler där NHL proffset Magnus Pääjärvi är en av dessa. Det är nu klart att han får sällskap av ytterligare ett NHL proffs.

MPC Stjärngolf tour
Företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf har arrangerats i nio år i Stockholm och är numera en tour med en spelort per stor region. I norr är det Örnsköldsvik som är spelort i samarbete med stadens stora profil Peter ”Foppa” Forsberg och spel på hans bana Veckefjärdens GC, östra är det Stockholm med spel på Sveriges exklusivaste golfanläggning Bro Hof Slott GC, östra är det Göteborg med spel på högklassiga Hills GC och södra är spelort Malmö med spel på klassiska Barsebäck GCC. Vinnande team från varje ort gör sedan upp i den internationella finalen i Miami South Beach.

En profil i varje team
Evenemanget är en teamtävling där företag har team och det tillsätts en känd profil till varje team. Profilerna kombineras med lokala- och rikskända profiler från sport och nöjesvärlden. Startfältet består av NHL proffs, skådespelare, legender inom hockey, fotboll samt golf pro. Flertal profiler flygs in till Malmö för att dela och ankommer direkt till golfbanan Barsebäck GCC där tävlingen genomförs. Några av de profiler vi kommer att få se i Malmö är Magnus Pääjärvi, Peppe Eng, Tomas Sandström, Juha Rihiijärvi, Özz Nüjen, Jonas Karlsson, Robert Prytz, David Fjäll, Niklas Skoog, Johan Ejeborg, Viktor Åkerblom, Andreas Hadelöw, Johan Tumba, Hasse Borg, Andreas Yngvesson, Jonnie Fedel, Robert Burakowski, Bosse Svanberg, Jens Dantorp, Jonathan Åhgren, Rickard Dahan m.fl. Golfproffsen från Barsebäck GCC Johan Andersson och ”Kricken” Härdin m.fl.

Ytterligare NHL proffs
Det är nu klart att det tillkommer ett NHL proffs till startfältet genom Gustav Nyquist som 2011 skrev på ett tvåårskontrakt med topplaget NHL laget Detroit Red Wings. Gustav valde att välja en annan väg än den klassiska vägen genom svenskt elitlag och därefter vidare till NHL. Han valde att tidigt flytta till USA för att kombinera ishockey med studier och genom collageligan ta sig ända till NHL och Red Wings.

Det är även klart att tidigare elitspelaren Markus Matthiasson som bland annat spelat i Timrå IK och även i ett par toppligor i Europa. Markus var även med och tog Malmö Redhawks till Elitserien.

- Många av NHL proffsen har redan åkt över till USA för att förbereda sig inför säsongen men eftersom det är en eventuell strejk på gång har vi äran av att två NHL proffs kommer till spel vid MPC Stjärngolf vilket gläder oss. Roligt också att Markus kommer till start eftersom hockeyspelare har ofta har goda golfkunskaper, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner Marcus Palmqvist.

MPC Stjärngolf Malmö arrangeras torsdagen den 30 augusti med check in från kl. 10.00 – 11.30 på Barsebäck GCC och 12.00 startar tävlingen i form av kanonstart. Fem timmar är tävlingen beräknad att ta och efter tävlingen blir det after golf som följs upp med bankett och prisutdelning på Skeppsbron2.

För vidare information om MPC Stjärngolf besök www.stjarngolf.se eller kontakta Marcus Palmqvist på marcus.palmqvist@mpcab.se alternativt telefon 08 – 452 22 32