MPC AB

Ytterligare NHL & TV profiler till MPC Stjärngolf

Pressmeddelande  •  2012-08-21 11:41 CEST

Ytterligare NL & TV profiler till MPC Stjärngolf
Ett profilstarkt startfält när det är dags för MPC Stjärngolf deltävling nummer tre som genomförs i Göteborg på Hills GC. Det är nu klart att SVT Sportens David Fjäll och NHL Proffset Marcus Johansson kommer att delta.

Upplaga nummer tre
Företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf har arrangerats i nio år i Stockholm och för tre år sedan utökades evenemanget med Göteborg vilket gör att det nu blir den tredje upplagan i Göteborg och det är återigen Hills GC som är tävlingsbanan. Evenemanget har utökats till en landtour med en spelort i varje storregion i form av norra, östra, västra och södra där det nästa torsdag blir premiär i Malmö med spel på Barsebäck GCC. Vinnare från varje ort gör sedan upp i en internationell final i Miami South Beach.

David Fjäll och Marcus Johansson
SVT-Sportens David Fjäll kommer åter till Göteborg och MPC Stjärngolf, han gjorde premiär förra året och deltog då på hela touren i form av Örnsköldsvik, Stockholm och Göteborg där det blev vinst i Stockholm. Det blir dock premiär för David i år på touren.

- Härligt att David kliver in på touren nu då han är en roligt profil att ha med eftersom han jobbar med många av profilerna och nu får han ställs i en tävling mot dem. En tävling som det visar sig att han klarar bra förra året då han var med och tog sitt team till finalen i Miami, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner, MPC AB

Det är även klart att NHL proffset Marcus Johansson kommer att göra premiär med spel på MPC Stjärngolf touren. Marcus klev in och tog en plats i Färjestads A-trupp efter att ha gjort 12 poäng på 19 matcher och bara några veckor senare tog han en plats i den svenska JVM truppen. De tog sig till final och Marcus blev vald att bära kaptensbindeln. Efter en stabil säsong i Färjestad 2009 -10 som gjorde att han valdes i första rundan och värvades av Washington Capitals som gör att han är lagkapten med superstjärnorna Nicklas Bäckström och Aleksandr Ovetjkin. Johansson fick chansen att spela i första femman när Bäckström blev skadad förra säsongen vilket han gjorde exemplariskt tillsammans med Ovetjkin.

- Vi vill alltid finna nya profiler till evenemanget som ger en förnyelse av upplägget och därför extra roligt att Marcus nu gör premier. Vi ser fram emot att se honom svinga klubborna på Hills GC på torsdag, säger Marcus Palmqvist

MPC Stjärngolf Göteborg arrangeras torsdagen den 23 augusti med check in från kl. 10.00 – 11.30 på Hills GC och 12.00 startar tävlingen i form av kanonstart. Fem timmar är tävlingen beräknad att ta och efter tävlingen blir det after golf som följs upp med bankett och prisutdelning på Fiskekrogen.

För vidare information om MPC Stjärngolf besök www.stjarngolf.se eller kontakta Marcus Palmqvist på marcus.palmqvist@mpcab.se alternativt telefon 08 – 452 22 32

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom