YuMe

YuMe are expanding in the nordics

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 09:39 CEST

Nordic Sales Manager

YuMe Sweden AB

YuMe är en av världens största leverantörer av videoannonsförsäljning- och videohanteringssytem sett över alla plattformar. Genom patentskyddad och data-driven spetsteknologi, samt ett stort nätverk av samarbetspartners, hjälper YuMe annonsörer att identifiera och leverera branding- och annonsbudskap mot specifika och mottagliga målgrupper. Detta, över ett brett spektrum av internetanslutna enheter.

YuMes annonsplattform förenklar den komplexitet som är förknippad med att leverera effektiva digitala videokampanjer i dagens ytterst komplexa och fragmenterade marknad.

YuMe är ett amerikanskt Sillicon Valley-baserat bolag med en stark position i US, och just nu rullar vi ut en omfattande expansion i Europa.

I ägarbilden finns bland annat, Samsung Ventures, Intel Capital och Menlo Ventures.

Tjänstebeskrivning

YuMe söker en senior och driven person som vill vara med på YuMe`s expansion på den nordiska marknaden. Tjänsten som Nordic Sales Manager utgår från YuMe`s kontor på Kungsgatan i centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning Som Sales Manager på YuMe ansvarar du för samarbetet med mediabyråer men även slutkund. I det dagliga arbetet ingår kontakt och försäljning av YuMe`s videoprodukter. I arbetet ingår även att tillsammans med kund hitta kreativa lösningar, utöver detta vara med på seminarium och hela tiden vara på tårna för att driva YuMe`s produkt framåt.

Kompetenskrav

 Minimum 5 års Online Media erfarenhet (Video erfarenhet meriterande)

 Ett starkt kontaktnät med Sveriges / nordens mediabyråer/ kunder.

 Goda kunskaper i Microsoft Office (Powerpoint/Excell primärt)

 Fungera väl med ett litet team

 Du är en person med hög drivkraft och framåtanda som klarar av att ta egna initiativ och arbetar gärna både självständigt och i team

 Positiv attityd och en teamplayer

 Du är sannolikt en utpräglad tävlingsmänniska som älskar att göra affärer och du är självfallet nyfiken på den nya videomarknaden.

Är du rätt person att vara med på YuMe`s resa i norden och driva videomarknaden? I så fall skicka ditt CV till Jonas Olsen Nordic Sales Director jolsen@yume.com Vi kommer påbörja intervjuerna direkt där rätt person beräknas tillträda så fort som möjligt.

YuMe is a leading independent provider of digital video brand advertising solutions.

Its proprietary data-science driven technologies and large audience footprint drive brand inventory monetization and enable advertisers to reach targeted, receptive audiences across a wide range of Internet-connected devices.

Designed to serve the specific needs of brand advertising, YuMe’s technology platform simplifies the complexities associated with delivering effective digital video advertising campaigns in today’s highly-fragmented market.

YuMe is a privately held company headquartered in Redwood City, CA with European headquarters in London and eight additional offices worldwide. The company is backed by Accel Partners, BV Capital, DAG Ventures, Intel Capital, Khosla Ventures, Menlo Ventures, Samsung Ventures, Translink Capital and WestSummit Capital