Ynnor AB

Yvonne Ruwaida (MP) talar på Stora Tjänstebilsdagen

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2015 15:39 CET

Nu är det klart att det blir Åsa Romsons statssekreterare på miljödepartementet, Yvonne Ruwaida, som blir den politiska talaren på Stora Tjänstebilsdagen den 9 december.

Yvonne Ruwaida (MP) är statssekreterare till Åsa Romson, vice statsminister och miljöminister, på miljödepartementet.

På Stora Tjänstebilsdagen den 9 december i Stockholm ska Yvonne Ruwaida tala om bland annat regeringens och Miljöpartiets syn på utbyggnaden av laddinfrastruktur och implementeringen av laddfordon, exempelvis med avseende på ekonomiska styrmedel samt företagens och offentliga institutioners roll i detta.

Yvonne Ruwaida har bland annat studerat elkraftsteknik vid Luleå Tekniska universitet. Närmast kommer hon från ett jobb som kraftsystemingenjör på Vattenfall Eldistribution.

Yvonne Ruwaida var riksdagsledamot 1994-2006. 2002-2006 var hon Miljöpartiets budgetförhandlare inom ramen för samarbetet med den socialdemokratiska regeringen och Vänsterpartiet.

Sedan 2007 sitter hon i Miljöpartiets partistyrelse och har de senaste åren lett arbetet med att ta fram ett nytt partiprogram för Miljöpartiet.

Yvonne Ruwaida följs som talare av Martina Wikström, som ska tala om nyttoperspektivet och introduktion av laddfordon i fordonsparken, med erfarenhet från den så kallade Elbilsupphandlingen.

Läs mer om Stora Tjänstebilsdagen här

Ynnor - kunskap för effektivare bilinnehav

Tjänstebilsfakta är Sveriges mest kompletta webbtjänst för dig som arbetar med företagsbilar

För kommentarer, kontakta Ronny Svensson, 040-699 77 11