GCE Norden AB

Zen-O lite™ - GCE:s nya lättviktare

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2017 13:33 CEST

GCE Healthcare lanserar Zen-O lite™, en lättare syrgaskoncentrator, för att hjälpa människor med andningssjukdomar, bland annat KOL, att få större rörelsefrihet och leva mer aktivt. Zen-O lite™ väger endast 2,5 kg och är speciellt utformad för användare med en aktiv livsstil i behov av långsiktig syrgasbehandling (LTOT). Enheten är väl anpassad för dagligt bruk och är mycket kompakt och lätt att använda men ändå robust nog att leverera upp till 1 050 ml syre per minut i pulsläge.

Zen-O lite™ anpassar automatiskt mängden syre utifrån patientens inandningsfrekvens. När syrebehovet ökar, exempelvis vid uppförsbacke eller trappor, följer enheten med och levererar exakt rätt mängd syre varje gång användaren andas (Oxygen on Demand). En systemindikator blinkar varje gång ett andetag upptäcks vilket ger en försäkran om att oxygen levereras.

Lätt att glömma bort

Zen-O lite™ är den tystaste bärbara syrekoncentratorn i sin viktklass. Med en ljudnivå på 37 dBA är den så tyst och diskret att den knappast märks.

Enkel att använda

Zen-O lite™ är utformad med intuitivt gränssnitt och LCD-display och har utrustats med kolonner som lätt kan bytas ut på mindre än 5 minuter av användaren eller vårdgivaren.

Lämplig för flygresor

Zen-O lite™ uppfyller alla relevanta internationella säkerhetsstandarder inklusive riktlinjer från Federal Aviation Administration (FAA), vilket innebär att den är godkänd för flygresor och att du utan problem kan resa överallt med den.

Hållbar och flexibel

Zen-O lite™ levereras med ett flertal tillbehör, inkl. en bärväska, batteri, kablar för AC och DC-strömförsörjning, samt en ryggsäck som tillval för en ökad rörlighet. Enheten är hållbart byggd och levereras med tre års garanti. Batteriet, kolonnerna och andra tillbehör levereras med ett års garanti.

GCE Group är ett av världens ledande gasutrustningsföretag. Vi ser till att våra kunder inom Healthcare, industri och laboratorier får en säker och effektiv gasförsörjning.

GCE Healthcares högkvalitativa och innovativa produkter täcker allt från medicinska gasregulatorer, och syrgaskoncentratorer till sjukvårdsutrustning för akut-, sjukhus- och hemförsörjningsmiljöer. Vårt dedikerade team av experter arbetar nära sjukvårdspersonal över hela världen för att utveckla och tillverka medicinska gaslösningar som hjälper till att leverera kvalitetsvård.

GCE Healthcare - A MATTER OF LIFE