Zenita AB

Zenita lanserar Zenita SäkerhetsCenter

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2013 10:46 CEST

Zenita har byggt upp ett eget, bemannat SäkerhetsCenter för att hjälpa företag och organisationer med en rad olika tjänster. På så sätt kan kunderna minska sina kostnader och samtidigt öka affärsnyttan med säkerhetssystemen.

-  SäkerhetsCenter är utrustad med teknik och programvaror från väletablerade leverantörer i teknikens framkant. Eftersom kundens anläggning är uppkopplad i realtid på SäkerhetsCenters nätverk sker all kommunikation med Zenitas säkerhetsoperatörer i realtid, säger Jens Lennen vd på Zenita.

Basen i SäkerhetsCenter är en plattform som integrerar olika säkerhetssystem. Den kopplar effektivt ihop system, tillverkare och applikationer i ett gemensamt användargränssnitt. Hög kapacitet, hög skalbarhet, IP-baserad teknik, support för 2D- och 3D-grafik och rollbaserad presentation gör att säkerhetsoperatören på SäkerhetsCenter har full kontroll i realtid på kundens anläggning och säkerhetssystem.

I webbgränssnitt kan kunden själv få kontroll på anläggningen live, ta ut rapporter, statistik och genomföra en rad åtgärder.

-  För företag som vill fokusera på sin affär är Zenita SäkerhetsCenter en bra lösning. Vi kan bland annat sköta service och underhåll på distans och ta hand om kortadministration. Det minskar kostnaderna för resor, samtidigt som vi ökar säkerheten.

Om Zenita

Zenita är ett av Sveriges äldsta och mest välmeriterade säkerhetsföretag som utmanar den traditionella synen på säkerhet. Med en unik kombination av certifieringar har vi kompetens och teknik i toppklass. Förutom klassiska säkerhetssystem med överfallslarm, inbrottslarm, passersystem, brandlarm, kameraövervakning och integrerade säkerhetssystem erbjuder vi även en rad innovativa tjänster med vårt fullskaliga och totalintegrerade Säkerhetscenter. Några exempel är fjärrövervakning med kamera, fjärrstyrning och kommunikation - i realtid.