Zensehome AB

Zensehome - Det intelligenta elsystem

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 09:57 CEST

Nu är vår nya webshop igång. Här kan man beställa alla våra enheter + de extra rabbaterade startpaket. Webbshoppen hittas på: www.zensehomeshop.se

Zensehome AB finns nu också på Facebook: www.facebook.com/ZensehomeSverige

Föreställ dig ett hem där ett vägguttag och en strömbrytare kan styra alla lampor i hemmet. Du kan be uttaget att slå på och av strömmen vid en given tidpunkt och att eluttaget mäter sin energiförbrukning.

Systemet bakom denna smartalösning heter Zensehome och är särskilt framtaget för den svenska marknaden av företaget Zense Technology. Företagets intelligenta vägguttag och
multifunktionsbrytare som lanseras på svenska marknaden nu i vår kan kommunicera med varandra via det existerande ledningsnätet. Genom en snabb och enkel installation ersätter Zensehome alla gamla uttag och strömbrytare utan att nya ledningar behöver dras. – Hittills har fastighetsägare tvingats till dyra investeringar och besvärliga omställningar, om de har velat installera ett system som kan hantera strömförbrukningen. Detta har begränsat intresset för intelligenta hem, säger Kurt Schmidt, VD Zensehome  AB. Med Zensehome är det nu möjligt att erbjuda en långsiktig och smart lösning som gagnar både konsumentens plånbok och miljön.

Bor man i hyresrätt vill man ofta inte investera i ett sådant system, då man inte äger sin bostad. Men med Zensehome systemet kan man vid en evt flytt montera ner sin Zensehome utrustning, montera in de gamla enheter igen, och ta med sig Zensehome till sin nya bostad. Där konfigurerar man igen sin utrustning, så det passar till nya bostaden.

Zensehome tillåter dig bland annat att gruppera lampor, förinställa tändning, släckning och dämpning av lampor och släcka alla enheter med ett knapptryck när du lämnar huset - funktioner som tidigare bara var möjliga om nya ledningar drogs och nya kontakter installerades i hela huset. Zensehome gör det också möjligt att övervaka och kontrollera hemmet via dator eller smartphone. Hela systemet är konfigurerat med ett användarvänligt datorprogram som visar strömförbrukningen, enhet för enhet.  Eftersom du kan mäta förbrukningen ner till en enda enhet, såsom en spelkonsol, kan du se den enhetens energiförbrukning tydligt och sätta detta i relation till andra enheter. På så vis blir Zensehome den ultimata energitjuvs-jägaren, säger Kurt Schmidt, VD Zensehome AB.

www.zensehome.se

Zensehome AB är ett innovationsföretag som startade sin verksamhet i Sverige i Mars 2013.
Produkterna ger konsumenten en unik flexibilitet och skalbarhet i sin elkonsumtion. Zensehome är en banbrytande produkt som tillåter användaren att specialanpassa ljussättningen och kontrollera alla elektriska enheter i hemmet via det befintliga ledningsnätet, samtidigt som man besparar både miljön och plånboken. Zensehomes specialversion för svenska hem bygger på en
framgångsrik dansk version som sålts i Danmark sedan år 2009.