Ziggy Creative Colony

Ziggy Creative Colony anställer vd från Google

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2014 14:17 CET

Den digitala innovationsbyrån Ziggy Creative Colony har rekryterat Jeanna Rutherhill som ny vd.

Jeanna kommer närmast från en position som affärsområdeschef på Google med ansvar för  varumärkesförsäljning och strategisk rådgivning åt Googles större kunder inom segmenten snabbrörliga konsumentvaror, hälsa, media och underhållning samt bilindustrin. Jeanna började på Google i Kalifornien 2003 och var med om att starta sökjättens svenska kontor två år senare.

"Vi är fantastiskt glada att Jeanna har valt att tacka ja till vd-posten på Ziggy Creative Colony. Att hon tar över vd-rollen innebär att vi befäster vår roll som Sveriges ledande digitala innovationsbyrå. Vårt mål är att tillsammans med våra kunder bevisa att digital innovation leder till bättre affärer, nöjdare kunder och till och med kan förändra spelreglerna för hela branscher, och Jeanna är precis rätt person för att leda det arbetet," säger Darja Isaksson, grundare och avgående vd.

Ziggy Creative Colony startades 2012 och hjälper sina kunder att basera sina digitala strategier och nya tjänster på djup förståelse för konsumenternas beteenden och drivkrafter. Ziggy påpekar ofta att innovationspotentialen i kunduppelvelser idag är större än någonsin. Morgondagens butiksupplevelser, kampanjer, service och erbjudanden präglas alltmer av nya digitala upplevelser.

"De som navigerar rätt kan ta en stark position i framtiden" menar Darja.

"Jag är otroligt stolt och hedrad över att ha fått det här uppdraget. Ziggy har en unik förståelse för hur verkligheten har förändrats och hur konsumenten rör sig mellan olika kanaler i kombination med en djup kunskap om ny teknologi och vad den möjliggör", säger Jeanna Rutherhill.

"Många företag har allt svårare att hänga med i utvecklingen. De känner en digital panik och krav på sig att innovera men vet inte hur. Ziggy är en digital innovationsbyrå som kan hjälpa till med att skapa framtidens nya produkter och tjänster. Här ser jag en enorm affärspotential. Jag ser fram emot att utveckla och växa Ziggy tillsammans med ett gäng otroligt kompetenta medarbetare."

Jeanna tillträder sin tjänst den 1 mars.
Darja Isaksson är kvar på Ziggy som ägare och strateg och fortsätter att utveckla Ziggys innovationserbjudande.

För mer information, kontakta:

Darja Isaksson, grundare och avgående vd, 070-845 70 75, darja.isaksson@helloziggy,com

Jeanna Rutherhill, tillträdande vd 070-773 32 04

Ziggy Creative Colony är en digitala innovationsbyrå som hjälper företag och organisationer att utveckla sitt erbjudande och sin digitala närvaro genom att skapa innovativa kundupplevelser. 2012 utsåg Ziggy till den digitala byrå som var bäst på affärsnytta och strategi enligt Regi. Även 2013 är bolaget nominerat till Årets Byrå. Ziggy har 22 anställda och kontor i vid Hornstull i Stockholm.