Zinnemax 5D

Zinnemax 5D firar 1 år den 25 augusti

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 07:07 CEST

Vi firar genom att bjuda alla som gillar oss på facebook på 5D-bio den 25 augusti

Det är snart ett år sedan Zinnemax 5D hade premiär i Kista Galleria, inom en vecka är det 50 000 st som har besökt biografen.

-     ”Gilla oss på facebook och du kommer att bli inbjuden till vårt 1-års jubileum. Tacka ja till inbjudan och du är välkommen att fira 1 år med Zinnemax 5D. Säg till i kassan och du får gratis uppleva en 5D-film.”, säger Mats Rosén, grundare av Zinnemax 5D.

Vi har 5 otroligt bra filmer, där varje film ger besökaren en ny upplevelse. RUIN är en actionfilm med en häftig motorcykeljakt genom en ruinstad, Robin Hood är ett klassiskt äventyr med otroliga 3D-effekter, Nigth at the Toy Store är den ultimata 5D-filmen som hela tiden levererar nya överraskningar, Häxan Bruxa är ett väldigt roligt och underhållande äventyr för hela familjen och till sist har vi filmen Solar Coaster som är ett berg- och dalbane äventyr i rymden.

-     ”Vi kommer under hösten att byta ut fyra av våra filmer och jag hoppas på minst 2 världspremiärer. Vi vill erbjuda våra gäster de senaste och häftigaste filmerna”, säger Mats Rosén, grundare Zinnemax 5D.

Zinnemax 5D-bifograf ligger i Kista Galleria och erbjuder även, konferens, event samt barnkalas.

Zinnemax 5D

Presskontakt:

Mats Rosén, Zinnemax 5D – mats.rosen@zinnemax5d.se  mob: 0708 58 22 18

Zinnemax 5D är ett nybildat bolag som den 27 augusti 2011 etablerade Sveriges första 5D-biograf i Kista Galleria. 5D-bio skapar en känsla av att vara med i filmen genom att lägga till olika effekter som är synkroniserade med filmen.  Du överraskas av olika effekter så som 5D-stolar som rör sig i alla dimensioner, vindpustar, vattenstänk, rök, doft, känseleffekter, ljuseffekter och en ljudanläggning i 7.1 format. Zinnemax 5D är en upplevelse som stimulerar alla sinnen och filmerna som visas är cirka 5 -10 minuter långa.