ZippyEster

ZippyEster stödjer Skåne Stadsmissions arbete med unga tjejer

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 18:31 CEST

Malmö 2013-06-12

ZippyEster har inlett ett samarbete med Skåne Stadsmission.

- CSR är ett mycket viktigt område för oss. Därför känns detta samarbete helt rätt och mycket inspirerande. Vi kommer främst att rikta in oss på att hjälpa unga flickor till bättre kunskap om ekonomi, säger Christina Olséni, VD och grundare av ZippyEster.

ZippyEster lanserade sin sajt zippyester.com för en månad sedan. Tanken är att inspirera främst kvinnor till en bättre privatekonomi och samtidigt ge något tillbaka till samhället. Ett samarbete med Skåne Stadsmission är ett steg helt i linje med målsättningen för företaget. Skåne Stadsmission driver Enter Mötesplats som är en mötesplats för unga tjejer mellan 13 och 20 år. Här erbjuds bl.a. individuella stödsamtal, workshops, läxhjälp, praktisk hjälp och stöd vid samhällskontakter samt social gemenskap.

Christina Lemark, ekonomisk expert på ZippyEster och personlig tränare i ekonomi med lång erfarenhet från bankvärlden, kommer att hålla utbildningar kring privatekonomi för dessa tjejer. Christina Lemark arbetar idag även med utbildningar i Arbetsförmedlingens och Trygghetsrådets regi.

För ytterligare information kontakta:

Christina Olséni, VD och grundare ZippyEster AB Mail: Christina.olseni@zippyester.com
Kajsa Jacobsson, pressansvarig ZippyEster AB Mail: kajsa@zipkommunikation.se

www.zippyester.com

- Vi arbetar för att stödja tjejerna till ökad självkänsla och för att de ska finna kraften att ta makten över sina egna liv. Många av flickorna lever i mycket svåra livssituationer och destruktiva familjerelationer, säger Johanna Saunders, Barn- och ungdomschef på Skåne Stadsmission.

Om ZippyEster

Våren 2013 lanserade ZippyEster sajten zippyester.com – en inspirationskälla till en smartare ekonomisk vardag. Med enkla medel och tips, bl. a genom en ekonomiskola på nätet, vill man underlätta för dagens kvinna. CSR står högt på agendan i företaget som gärna vill bidra till en utveckling för kvinnor och barn i utsatta miljöer. ZippyEster.com är början på en rad aktiviteter med fokus på ekonomi och hållbar utveckling. Grundare och VD är Christina Olséni.

Om Skåne Stadsmission

Skåne Stadsmission arbetar med att stödja och hjälpa den enskilda människan. Vi verkar för att öka det medmänskliga engagemanget i samhället genom att förbättra och förändra förutsättningar för människors villkor och livssituation. Stadsmissionen vill aktivt delta i samhällsdebatten i syfte att belysa alla människors lika värde och genom aktiv handling motverka marginalisering av individer och grupper.