Zirkona Sweden AB

Zirkona vinnare av Designrådet 2010

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 16:23 CET

Zirkona Sweden från Umeå har utsetts till vinnare av designtävlingen Designrådet 2010. Tävlingen arrangeras av Kvarken Global Business med syftet att öka intresset och användandet av industridesign bland svenska och finska företag. Tävlingen arrangerades med inspiration från TV-programmet Draknästet där finalisterna fick presentera sina produkter och framtida möjligheter inför en jury bestående av industridesigners och affärsutvecklare. Zirkona valdes ut till final av ett 20-tal svenska bidrag och efter finalpresentationen föll juryns röst på Zirkona Sweden. Vinsten innebär att Zirkona Sweden får en designinsats till ett värde av 8500 euro.

- Otroligt roligt att juryn gillade våra produkter och att vi nu får denna möjlighet. Nu gäller det bara att kavla upp ärmarna och se till att detta verkligen leder till något bra säger Daniel Andersson, marknadsansvarig på Zirkona Sweden.

För ytterligare information kontakta:

Daniel Andersson, Marknadsansvarig Zirkona Sweden
070-610 55 56 daniel.andersson@zirkona.com

Martin Ericsson, CEO Zirkona Sweden
070-664 05 07 martin.ericsson@zirkona.com

Zirkona Sweden AB utvecklar sedan 1995 flexibla fästen för datorer och skärmar. Utvecklingen har skett primärt till fordonsindustrin men lösningarna används med fördel även i kontorsmiljöer, industrier och sjukhusmiljöer. Zirkonas kulled ger fästena dess unika egenskaper och fokus ligger på att skapa flexibla, säkra & ergonomiska lösningar av högsta kvalité. Zirkonas produkter säljs i norden genom distributörerna KG Knutsson, 20:20 Mobile & Erifon.

Zirkona Sweden AB ägs till huvuddelen av Ekström Management & Invest AB med lång erfarenhet av industriell tillverkning, logistik och internationell distribution. Zirkona Sweden AB har 5 anställda och företagets säte är i Umeå.