Zirkona Sweden AB

Zirkona vinner mark i Benelux

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2011 13:42 CEST

Zirkona Sweden förstärker sin position på den europeiska marknaden genom att sluta avtal med distributörerna Mobilevision och Abeco, båda verksamma i Belgien.

- Vi har sedan tidigare ett stort intresse för våra produkter från denna del av Europa så med dessa avtal på plats känner jag mig trygg att kunderna kommer få bästa möjliga service. Båda företagen har en gedigen erfarenhet och en stor kundbas inom fordonsbranschen i beneluxländerna och att de dessutom ser så stor potential i våra produkter och snabbt vill komma igång med försäljningen lovar väldigt gott tycker jag, säger Martin Ericsson, CEO Zirkona Sweden AB.

För frågor eller övriga kommentarer:
Martin Ericsson, CEO Zirkona Sweden, 070-6640507, martin.ericsson@zirkona.com

Se även:
www.zirkona.com

Zirkona Sweden AB utvecklar sedan 1995 flexibla fästen för datorer och skärmar. Utvecklingen har skett primärt till fordonsindustrin men lösningarna används med fördel även i kontorsmiljöer, industrier och sjukhusmiljöer. Zirkonas patenterade kulled ger fästena dess unika egenskaper och fokus ligger på att skapa flexibla, säkra & ergonomiska lösningar av högsta kvalité. Zirkonas produkter säljs i norden genom distributörerna KG Knutsson, 20:20 Mobile, Erifon & Kaha.