Zitac Consulting AB

Zitac Consulting förvärvar 24 Solutions Integrationsdel

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2014 14:36 CEST

Zitac Consulting förvärvar 24 Solutions Integrationsdel

24 Solutions utveckling till en renodlad leverantör av molntjänster innebar att man letade efter köpare av integrationsdelen. Tidigt inleddes en dialog med samarbetspartnern Zitac Consulting.

”Vår önskan att etablera Zitac i Stockholmsområdet kan knappast få en bättre start” säger Zitacs VD Jesper Mathiasson och fortsätter. ”Vi har haft personal inom IT management i Stockholmsområdet sedan 2012, men nu breddar vi inte bara vår kompetens utan får med förvärvet en etablerad verksamhet i Stockholm”.

Sedan tidigare är Zitac verksamma inom affärsområdena IT Management, IT Infrastruktur samt Marketing Solutions. Det nya affärsområdet IT Infrastruktur Öst kommer att ledas av Torbjörn Andreasson från 24 Solutions i tätt samarbete med Zitacs affärsområde IT Infrastruktur.

Affärsområdet kommer fortsätta det framgångsrika arbete med datacenter som Torbjörn Andreasson och hans kollegor gjort under lång tid. Totalt har teamet närmare 250 års erfarenhet att leverera server-, storage-, nätverk- och backup- lösningar med hög tillgänglighet för kritiska miljöer.

”Det känns oerhört stimulerande att åter få bygga upp en branschledande verksamhet i ett kompetensbolag som Zitac Consulting. Med Zitacs erfarenhet av att automatisera serverdrift kommer våra kunder få stora driftsfördelar ekonomiskt såväl som kvalitetsmässigt” säger Torbjörn Andreasson.

Arbetet med att etablera ett eget kontor pågår för fullt och det skall vara inflyttat och klart redan i slutet av maj månad. Välkomna att besöka oss då!

Kontaktinfo Zitac Consulting:

VD - Jesper Mathiasson, 0706 -18 71 31, jesper.mathiasson@zitac.se

Affärsområdeschef ITI Öst - Torbjörn Andreasson  0735 - 24 24 10, torbjorn.andreasson@zitac.se

24 Solutions

Frederic Laziou  Mobil:  0709 – 56 43 12

VD  E-post:  frederic.laziou@24solutions.se

Zitac Consulting  Tel:

Om Zitac

Zitac Consulting har sedan starten 2003 alltid levererat spetskompetens inom IT. Zitac bedriver sin verksamhet inom tre affärsområden. IT Management, IT Infrastruktur och Marketing Solutions. Zitac är partner till Symantec, Aerohive, Canto, Citrix, Fortinet, HP, IBM, LANDesk, Lenovo, Microsoft, VMware och 65-bit Inom ramen för detta levererar vi produkter, konsulttjänster och utbildningar.

Vår affärsidé är "med kompetens och engagemang erbjuder Zitac IT-lösningar som ger konkurrenskraft". För att uppnå vår affärsidé ligger vi i framkant och använder den senast tillgängliga tekniken från våra partners.

Zitac blir nu närmare 50 anställda och har kontor i Göteborg, Helsingborg, Malmö och mycket snart i Stockholm. Zitac är inne i en expansiv fas och vi ser närmast ett år med många spännande projekt och uppdrag både inom Sverige men även i Danmark, Norge samt andra länder i Europa.

www.zitac.se