Zitac Consulting AB

Zitac etablerar Stockholmsverksamheten

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2014 17:27 CEST

”Det känns helt fantastiskt att så snabbt kunna få igång verksamheten och kunna möta våra Stockholmskunder på hemmaplan – säger Jesper Mathiasson, VD Zitac Consulting”.

Förutom det tidigare kommunicerade uppköpet av 24 Solutions integrationsverksamhet har Zitac nu även personal och resurser på plats för IT Management och IT Infrastruktur inom klientdrift, två områden där Zitac traditionellt varit starka såväl i Sverige som internationellt med flera stora åtaganden även utanför landets gränser.

Regionsansvaret men även försäljningsansvaret för IT Management-området kommer att ledas av Hans Grünewald som började på Zitac den 1:a maj 2014.

”Att utveckla Zitacs IT management erbjudande med Sveriges ledande kompetenser inom området är nog det roligaste uppdrag man kan få. Vi ser en mycket stark tillväxt inom automation samt managerad klient- och serverdrift – där kommer vi lägga vårt fokus och investera för att bli ledande inom våra kundsegment – säger Hans Grünewald”

Kontaktinfo Zitac Consulting:

VD - Jesper Mathiasson, 0706 - 18 71 31, jesper.mathiasson@zitac.se
Regionchef Öst – Hans Grünewald,  070 - 202 00 10, hans.grunewald@zitac.se

Om Zitac

Zitac Consulting har sedan starten 2003 alltid levererat spetskompetens inom IT. Zitac bedriver sin verksamhet inom tre affärsområden. IT Management, IT Infrastruktur och Marketing Solutions. Zitac är partner till Symantec, Aerohive, Canto, Citrix, Fortinet, HP, IBM, LANDesk, Lenovo, Microsoft, VMware och 65-bit. Inom ramen för detta levererar vi produkter, konsulttjänster och utbildningar.

Vår affärsidé är "med kompetens och engagemang erbjuder Zitac IT-lösningar som ger konkurrenskraft". För att uppnå vår affärsidé ligger vi i framkant och använder den senast tillgängliga tekniken från våra partners.

Zitac blir nu närmare 50 anställda och har kontor i Göteborg, Helsingborg, Malmö och Stockholm. Zitac är inne i en expansiv fas och vi ser närmast ett år med många spännande projekt och uppdrag både inom Sverige men även i Danmark, Norge samt andra länder i Europa.
www.zitac.se