Mikz (Danir Marketing)

Zlatan Unplugged lanseras i Frankrike

Pressmeddelande   •   Maj 01, 2014 11:55 CEST

Zlatan Ibrahimovics officiella app direkt till fansen.
När Zlatan Unplugged nu lanseras i Frankrike är det via den framgångsrika appen Mikz.

Med Mikz i din mobiltelefon är det du som gör alla val. Det är lätt att göra din egen Mikz av nyheter, bloggar och varumärken – alltid tillgängligt när du har en stund över. Inspiration, snabba nyhets- uppdateringar och massor av specialerbjudanden från varumärken du gillar.

Mobilappen Mikz lanseras nu i Frankrike, som första europeiska land efter Sverige, med innehåll anpassat för den franska marknaden. En av världens största sportprofiler, Zlatan Ibrahimovic, har valt Mikz som sin kanal och banar därmed vägen på den franska marknaden. Många stora nationella och internationella varumärken planerar att lansera deras egna appar i Mikz. Men vi kan redan erbjuda en app som är fylld av nyheter, bloggar och erbjudanden. Lanseringen i Frankrike är den första i en rad introduktioner på flertalet marknader världen över.

”Zlatan Unplugged ger mig en personlig app för att utrycka mina åsikter, idéer och göra kommentarer. Direkt till mina fans, utan filter. Det handlar mest om fotbollen, landslaget, PSG och livet i stort. Du kan också ta del av mina tankar inför matcher och får omedelbara kommentarer direkt efter – före alla andra.”, säger Zlatan.

Zlatan Unplugged innehåller Feedz, där du kan läsa vad som skrivs om Zlatan i internationell media, och Momentz där Zlatan delar med sig av de största ögonblicken i karriären.

En av anledningarna till att Zlatan har valt Mikz som sin plattform är att han därigenom behåller rättig- heterna till allt material han publicerar – text, bilder och videoklipp – vilket andra sociala medier inte tillåter eller begränsar avsevärt.

Mikz har snabbt etablerat sig som Sveriges mest nedladdade app. Omkring 400 000 svenskar har redan hämtat Mikz-appen och populariteten ökar med ca. 1 000 nedladdningar om dagen. Mer än 2 500 000 unika användare har besökt Mikz sedan lanseringen i Sverige. Mikz är givetvis gratis att ladda ner och använda.

Om Mikz

Vi är en ny medieplattform som gör att människor kan organisera, följa och interagera med sina utvalda intressen och varumärken. Samtidigt tar man del av varumärkenas marknadsföring, produkterbjudanden, kuponger och nyheter.  Ladda ner Mikz från App Store eller Google Play eller läs mer på www.mikz.com

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.