Zodiac Sverige AB

Zodiac låter fler prova på Rakel

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 16:24 CET

Zodiac ger fler organisationer möjligheten att prova på Rakel-nätet.

Zodiac har fått tillstånd av MSB (Myndigheten för samhällskydd och beredskap) att expandera försäljningen av Rakel-abonnemang till organisationer som inte omfattas av de tidigare ramavtalen. Målet är att locka nya användare till Rakel-nätet.

Zodiac erbjuder ”prova på-abonnemang” där nya kunder har möjlighet att låna olika fabrikat av Rakel-godkända produkter, som till exempel terminaler, fordonsdatorer, och navigerings- och positioneringsprodukter.

Zodiac skräddarsyr paketlösningar och tillhandahåller märkesoberoende hård- och mjukvara efter varje kunds specifika behov.

– Vi kan hjälpa användarna med till exempel verksamhetsutredningar, oberoende vägledning och projektledning för införande av Rakel i organisationen. Dessutom hjälper vi till med inköp eller lån av Rakel-terminaler samt programmering av dessa, säger Zodiacs VD Liza Törngren.

Zodiac erbjuder även kompletta mjukvarulösningar, fordonsnavigering, ärendemottagning via SOS Alarm, samt integrerade insatskort och objektkort.

Zodiacs olika ledningssystem effektiviserar arbetet och ger organisationer full kontroll över alla tillgängliga resurser, och erbjuder även möjlighet att tillfälligt dela resurser inför olika händelser. Systemen inkluderar positionering, statusrapportering, historik, larmplan, stationsstyrningar, trygghetslarm, KC-dispatch DWS, dygnet runt-support och mycket mer.

Vid frågor, kontakta Zodiacs affärsområdeschef:

Vasilios Toutouzoglou Tel 0730-677630 valle@zodiac.se

eller VD Liza Törngren Tel 0705-913003  liza@zodiac.se

Vi finns även tillgängliga dygnet runt på 08-556 585 00.