Batalj Event AB

Zombieapokalypsen kommer till Göteborg

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2019 18:41 CEST

Skräck- och hinderbaneloppet Run For Your Lives kommer till Göteborg den 5 oktober. Hundratals zombies kommer under kvällen att jaga och sätta skräck i tusentals löpare.

Erik Haneskog en av grundarna berättar. "Detta är ett lopp som lockar alla typer av löpare i alla åldrar. Det är både elitlöpare som springer vanliga OCR-lopp och sedan de som kanske inte är så vältränade men som älskar zombiegenren. Just zombiegenren är stor just nu och här får man springa ett lopp där det känns som att vara i tv-serien The Walking dead".

Målet för löparna är att försöka ta sig i mål med så många av sina tre livband kvar som möjligt. Eftersom loppet inte går på tid, kan man planera sin taktik lite. Run For Your Lives har körts i flera städer tidigare. Bland annat i centrala Örebro i fyra år. Start och mål blir i Frihamnen och den cirka 6 km skräckfyllda banan går både inom- och utomhus på Ringön. Scener med zombieapokalyptiskt tema byggs upp för att få en filmatisk känsla.

"Det blir tonvis med rekvisita och effekter och en hel zombiefabrik sätts upp för att sminka de flera hundra zombies som är med. Det blir alltid en publikfest när vi arrangerar detta lopp och vi vet att det blir likadant i Göteborg. Vi ser verkligen fram emot att få sätta skräck i Göteborg" säger Erik Haneskog

Bataljs passion är att arrangera proffsiga och helt unika event oftast med fokus på skräck. Vår slogan är ”Escape Reality” och det är vad vi levererar, verklighetsflykt.

www.bataljevent.se