Semcon

Zooma by Semcon vinner pris för Catenas IR-webbplats

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2007 14:48 CET

Vid amerikanska Web Marketing Associations årliga Investor Relations Awards fick Catenas IR- webbplats utmärkelsen "Outstanding IR Site ". Webbplatsen, som har designats och producerats av Zooma, lanserades 2006 i samband med fastighetsbolaget Catenas börsintroduktion.

Syftet med webbplatsen är att förse aktieägare med information om företaget och dess utveckling.
– Webben har blivit en allt viktigare kanal för IR-information och det ställe dit de flesta målgrupper vänder sig först för att söka information. Därför är det kul att Catena, som verkligen satsat på att utveckla en särskild IR-webbplats, får uppmärksamhet för detta, säger Anders Björklund, VD på Zooma.

– Det är trevligt att bli uppmärksammad på detta sätt, speciellt som vår hemsida är vårt viktigaste instrument för att informera aktieägare och övriga intressenter i Catena, säger Peter Hallgren VD på Catena.

Besök webbplatsen på www.catenafastigheter.se.

Anders Björklund, vd Zooma by Semcon, tfn +46 736 - 84 00 19

Zooma
Zooma utvecklar interaktiva marknadsföringsstrategier, koncept, produktioner och lösningar för kunder där interaktiv media och Internet ingår som en väsentlig del av upplevelsen kring varumärket. Zooma är ett helägt dotterbolag i Semcon-koncernen.

Semcon är 1 800 nyfikna och energiska människor som brinner för att skapa smarta och effektiva IT-lösningar, användarvänlig teknikinformation och omvandla produktidéer till försäljningssuccéer. Semcon finns idag i Sverige, Australien, Kina, Malaysia, Norge, Storbritannien, Tyskland och Ungern, samt via partners i Belgien, Frankrike, Portugal och Spanien. Semcon omsätter 1,6 miljarder kronor (2006) och är noterat på Stockholmsbörsens lista för mindre bolag.