Semcon

Zound by Semcon ingår samarbetsavtal med LMS International

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2004 11:17 CEST

Semcon AB:s dotterbolag Zound by Semcon och LMS International har ingått ett samarbetsavtal om distribution och support av LMS:s programvaror för virtuell simulering, testsystem och avancerade tekniktjänster i Skandinavien och Baltikum. Genom samarbetsavtalet stärker Semcon sitt erbjudande av kompletta lösningar för test, verifiering och utveckling av produkters funktioner och egenskaper, samt öppnar nya vägar för fler internationella affärsmöjligheter.

Avtalet omfattar bland annat LMS:s programsviter Virtual.Lab och LMS Test.Lab med tillämpningsprogram inom områdena akustik, vibration, dynamiska system, livslängd, tillförlitlighet, åkkomfort, körbarhet och vägegenskaper. Semcon kommer också att marknadsföra LMS labratoriebaserade och mobila informationslösning SCADAS III.
– Tillskottet av LMS:s kompetens inom hybridtestning, testsystem och virtuella simuleringsprogram, kompletterar vårt erbjudande inom så kallad Functional Performance, säger Stefan Ohlsson, vd för Zound by Semcon. Inom Functional Performance-området hjälper Semcom produktutvecklande industri inom branscherna fordon, telekom och medicinteknik, att utveckla och testa egenskaper under hela produktionsprocessen – från förstudie till färdig produkt.

– Samarbetsavtalet med Semcon är ett led i vår allmänna expansion och stärker vår närvaro i Norden. Semcons mångåriga erfarenhet inom produktdesign och maskinteknik, deras välutbildade medarbetare och långsiktiga samarbeten med företag som Volvo Personvagnar, AB Volvo, Saab Automobile, Scania, Ericsson med flera, bidrog till att vi valde Semcon till att bli vår skandinaviska samarbetspartner, menar Marc Boonen, vice vd för försäljningsavdelningen på LMS International.

För mer information, kontakta:
Stefan Ohlsson, Zound by Semcon, Tfn: +46-736-84 03 98, e-post: stefan.ohlsson@semcon.se
Bruno Massa, LMS International, Tfn: +32 16 384 200, e-post: bruno.massa@lms.be